سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس می گوید دولت عزمی برای مبارزه با فساد ندارد و مشخص نیست سود واردات کالاها با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان و عرضه آنها به ارزش ۱۰ هزار تومان به جیب چه کسانی می رود.

برنج های وارداتی خوراک دام شد

سلامت نیوز: عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس می گوید دولت عزمی برای مبارزه با فساد ندارد و مشخص نیست سود واردات کالاها با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان و عرضه آنها به ارزش ۱۰ هزار تومان به جیب چه کسانی می رود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از افکارنیوز،  عبدالرضا مصری عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس در خصوص محصولات کشاورزی از جمله برنج و گندم که در گمرک های کشور مانده بودند، گفت: متاسفانه در کشور ما به این امور رسیدگی نمی شود دولتمردان علاقه ای ندارند چنین موضوعاتی را مطرح کنند، چون فکر می کند اگر این مسائل بیان شود نشان دهنده ضعف دولت است در صورتی که اگر به چنین مفاسدی رسیدگی شود قوت دولت را نشان می دهد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس ادامه داد: پاکسازی دولت توسط خود دولت نشان دهنده قدرت آن است چرا که دیگر نیازی نیست دستگاه و نهادی دیگری به این مسائل ورود کند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه برای تامین گوشت ارز 4 هزار و 200 تومانی اختصاص داده شده بود، بیان داشت: این ارز در اختیار بخش خصوص قرار گرفت تا نسبت به واردات گوشت دولتی اقدام کند اما شاهد بودیم یک شبه گوشت با ارز نیمایی تامین شود و قیمت گوشت در فروشگاه های زنجیره ای با دو برابر قیمت عرضه شد.


چه  نهادی صد ها میلیارد تومان از واردات گوشت سود کرد؟

وی افزود: گوشت گوسفندی یک شبه 40 هزار تومان گران شد و مشخص نیست صدها میلیارد تومان از افزاش قیمت گوشت کجا رفت و چه نظارتی بر این امر صورت گرفته است.

مصری با تاکید براینکه باید مشخص شود دولت سود کرده یا بخش خصوصی اظهار داشت: اگر دولت این سود را می برد باید مشخص شود به چه مناسب و به چه حقیقی چنین سودی برای خود متصور شده است اگر بخش خصوصی این سود را می برد باید تعیین شود به چه مجوزی باید به کسی ارز بدهیم تا گوشت 4 هزار و 200 تومانی وارد و در بازار به ارزش ارز 10 هزارتومان عرضه کند.

گوشت گوسفندی یک شبه 40 هزار تومان گران شد و مشخص نیست صدها میلیارد تومان از افزاش قیمت گوشت کجا رفت و چه نظارتی بر این امر صورت گرفته است.


20 هزار تن برنج وارداتی روانه دامداری ها شد

این نماینده مجلس اظهار داشت: یک شبه گوشت وارداتی در فروشگاه های کشور که سهمیه بندی هم بود دو برابر شد، در حالی که این گوشت قبلا و با ارز 4 هزار و 200 تومانی وارد شده بود، علت این فساد باید مشخص شود.

وی با اشاره به واردات 20 هزار تن برنج هندی، گفت: آنقدر این میزان برنج در انبارهای نگه داشته شد و توزیع نکردند که فاسد شد و نهایتا صورت جلسه کردند، رنگ زدند و به دامداری ها دادند؛ آب هم از آب تکان نخورد، 20 هزار تن برنج به جای سفره مردم روانه دامداری ها شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: متاسفانه عزمی برای مقابله با فساد در دولت نمی بینیم، این چشمه باید خود جوش باشد، نمی توان بصورت دستی آب در چشمه ریخت، این چمشه جوششی در باره مبارزه با فساد ندارد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha