مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو گفت: جعبه های زولبیا و بامیه باید حتما از محل ها و کارخانه هایی تهیه شده باشد که پروانه ساخت از این سازمان گرفته باشد درغیراین صوررت مردم نباید آنها را بخرند.

زولبیا با جعبه بدون آرم سازمان غذا و دارو نخرید

سلامت نیوز: مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو گفت: جعبه های زولبیا و بامیه باید حتما از محل ها و کارخانه هایی تهیه شده باشد که پروانه ساخت از این سازمان گرفته باشد درغیراین صوررت مردم نباید آنها را بخرند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،وحید مفید  افزود: هنگامی که مردم از قنادی، زولبیا و بامیه یا هر شیرینی دیگری خریداری می کنند حتما به آرم جعبه آن دقت کنند که سیب سلامت وزارت بهداشت را داشته باشد اگر این علامت را ندیدند از قنادی بخواهند که از جعبه های دارای مجوز استفاده کند.


وی اضافه کرد: متاسفانه بسیاری از جعبه های شیرینی بدون علامت سازمان غذا و دارو عرضه می شوند؛ این جعبه ها از کارگاه های غیرمجاز به خاطرقیمت پایین تر تهیه می شوند و اجزاء تشکیل دهنده آن معلوم نیست و ممکن است برای سلامت مضر و خطرناک باشد.


وی با یادآوری تشدید نظارت ها بر قنادی ها از سوی وزارت بهداشت در ایام ماه رمضان، گفت: توصیه ما به مردم این است که هرگونه شیرینی به ویژه زولبیا و بامیه را از محل های معتبر خریداری کننند.


مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو از مردم خواست هنگام خرید زولبیا و بامیه به رنگ آن توجه داشته باشند و اگر زولبیا و بامیه قهوه ای یا کدر شده باشد، امکان وجود ترکیب شیمیایی «اکریل آمید» در آنها وجود دارد که اثرات سرطان زا دارد.
مفید افزود: نان های سوخته و قهوه ای شده نیز مستعد وجود این ترکیب شیمیایی هستند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha