عضو کمیسیون بهداشت مجلس، خصوص عدم رعایت ضوابط بهداشتی در تولید جعبه‌های شیرینی گفت: بسیاری از جعبه‌های شیرینی به دلیل کاهش قیمت در کارگاه‌های غیرمجاز تهیه شده و اجزاء تشکیل دهنده آن مشخص نیست، به همین دلیل می‌تواند سلامت شهروندان را تهدید کند.

افزایش قیمت کاغذ عاملی برای بی‌توجهی به ضوابط بهداشتی در تهیه جعبه‌های شیرینی

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت مجلس، خصوص عدم رعایت ضوابط بهداشتی در تولید جعبه‌های شیرینی گفت: بسیاری از جعبه‌های شیرینی به دلیل کاهش قیمت در کارگاه‌های غیرمجاز تهیه شده و اجزاء تشکیل دهنده آن مشخص نیست، به همین دلیل می‌تواند سلامت شهروندان را تهدید کند.


به گزاش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، بشیر خالقی ،در خصوص عدم رعایت ضوابط بهداشتی در تولید جعبه های شیرینی و مواد خوراکی،گفت: زولبیا و بامیه یکی از شیرینی‌های سنتی و  پرطرفدار در ماه مبارک رمضان است، به همین دلیل باید بر سلامت مواد غذایی و همچنین بسته بندی و جعبه آن حتماً نظارت دقیقی صورت بگیرد و جلوی سوء استفاده و هرگونه اقدامی که ممکن است برای سلامتی مردم مضرر باشد، گرفته شود. 

بی توجهی به ضوابط بهداشتی در تهیه جعبه‌های شیرینی تهدیدی برای سلامتی شهروندان

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از جعبه‌های شیرینی بدون علامت سازمان غذا و دارو عرضه می شوند، تصریح کرد: بسیاری از جعبه‌های شیرینی به دلیل کاهش قیمت در کارگاه‌های غیرمجاز تهیه شده و اجزاء تشکیل دهنده آن مشخص نیست، به همین دلیل می‌تواند سلامت شهروندان را تهدید کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تأکید بر این که از خرید محصولات روباز که در فضای معمولی نگهداری می شوند، باید خودداری کرد،‌ افزود: وزارت بهداشت باید در توزیع و فروش بسته بندی‌ها و جعبه‌های استادارد نظارت دقیقی داشته باشد، برخی از بسته بندی‌ها قیمت محصول را افزایش می‌دهد به همین دلیل باید تدابیری اندیشیده شود تا در این شرایط اقتصادی، فشار کمتری به مردم وارد شود و سبد هزینه‌ای خانوار افزایش پیدا نکند.

دستگاه‌‌ها نظارتی از فروش آش و حلیم در واحد‌های غیر مجاز جلوگیری کند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فروش  آش و حلیم در محل‌های غیر مجاز ،اظهار کرد: متاسفانه گروهی از مردم بدون توجه به سلامت خود و خانواده از واحدهای غیرمجاز آش و حلیم و مایحتاج سفره افطار تهیه می کنند که در جای خود قابل تامل است اما اقدام دستگاههای نظارتی مسوول، می تواند از رشد قارچ گونه این واحدها در ماه رمضان جلوگیری کند.

مردم آش و حلیم را از محل‌های مجاز خریداری کنند

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، افزود: مردم از مکان‌هایی که به صورت رسمی و یا از گذشته اقدام به فروش آش و حلیم می‌کردند،خریداری کنند و از خرید آش و حلیم در سر خیابان‌ها، پارک‌ها، اماکن عمومی و محل‌های پر تردد که حداقل مسایل بهداشتی در آنها رعایت نمی‌شود، خودداری کنند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha