رئیس کل سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای خطاب به جامعه پزشکی کشور ضمن تشکر از همراهی آنها با مردم، پیگیری قانونی آنچه که "اهانت‌های موهن به جامعه پزشکی در رسانه ملی" خواند را در اولویت برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان نظام پزشکی دانست.

ضرورت همدلی و صبوری جامعه پزشکی

سلامت نیوز:رئیس کل سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای خطاب به جامعه پزشکی کشور ضمن تشکر از همراهی آنها با مردم، پیگیری قانونی آنچه که "اهانت‌های موهن به جامعه پزشکی در رسانه ملی" خواند را در اولویت برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان نظام پزشکی دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، در متن نامه دکتر محمدرضا ظفرقندی آمده است:


« سلام و درود فراوان به همکاران ارجمند و همراهان با وفا
١-سالروز شهادت امام علی (ع) اسوه انسان کامل و ستون خیمه عدالت و نماد محبت به یتیمان و محرومان را از صمیم قلب تسلیت عرض می‌کنم.
 او رنج دوران برد و حسرت یاران.
و در استانه شهادت فرمود:
فزت و رب الکعبه
٢-در وصیتش که در آستانه شهادت فرمود بعد از توصیه به تقوای الهی ودل نبستن به دنیا و سفارش به ایستادگی در برابر ظالم و یاری مظلوم و رعایت نظم امور و اهتمام به
نماز و قران واصلاح ذات البین و... به رسیدگی به یتیمان و همسایگان سفارش کرد وسپس فرمود: علیکم بالتواصل و التباذل. بر شما باد به هم پیوستن و بخشش. وایاکم التدابر والتقاطع و بر حذر باشید از بهم پشت کردن وجدایی.

٣-انسجام، بهم پیوستن و همراهی این روزهای همکاران عزیز و بزرگوار جامعه پزشکی  در مقابل بی‌مهری‌ها و اهانت‌های موهن به شریف‌ترین و خدوم‌ترین انسان‌هایی که همواره تسکین آلام بیماران را بر آسایش خود مقدم داشته‌اند و در همه بحران‌ها و در دوردست‌های این آب و خاک سلامت مردم را وجهه همت خود قرار داده‌اند، موجب سربلندی و امید شد.

از همه همکاران بزرگوار که فارغ از اختلاف نظرها و سلیقه‌ها در دفاع از عزت و شرف جامعه پزشکی استوار و منسجم به عرصه آمدند صمیمانه سپاسگزارم.

٤- یکشنبه بعد از ظهر رئیس شبکه یک سیما جناب اقای زین العابدین به همراه اقای دکتر مهدی پور واقای دکتر قاسمی مسئول بخش سلامت سیما برای دلجویی و طلب حلالیت از جامعه پزشکی و اظهار تاسف از رفتار موهن مجری  برنامه مورد اعتراض و از  هر آنچه موجب وهن و تکدر جامعه پزشکی واقع شده به محل سازمان نظام پزشکی آمدند.

توضیحات جامع و انتقادات لازم در باب شرایط موجود و عملکرد سیما و ضرورت اصلاح نگرش و بهبود روش‌ها و کارکردها توسط اینجانب و آقای دکتر فتاحی ارائه شد.

٥-به ایشان عرض کردم در مورد توهین اخیری که صورت گرفته انچه خطاب به شخص اینجانب بوده با طیب خاطر و رضایت قلبی و بر اساس آموزه‌های قرآنی با گفتن ؛سلامی؛ عبور می‌کنم. ولی تعرض به حریم حرفه  خطیر و جامعه شریف پزشکی و آسیب به اعتماد بیماران و سلامت مردم را حسب وظیفه و ضرورت برخورد انضباطی با متخلفین  و براساس قانون پیگیری خواهم کرد و نتایج حاصل شده را که بعضا در همین مدت هم فراهم شده به استحضار همکاران بزرگوار خواهم رساند.

٦- از خدای بزرگ می‌خواهم به منزلت شب‌های قدر برای مردم شریف این مرز و بوم نیکی و خیر مقدر  فرماید و امور بر طریق صلاح و عقلانیت و منافع ملت سامان یابد.»



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha