بسیاری از مردم تصور می کنند سفیده تخم مرغ منبع اصلی پروتئین نسبت به زرده است. این در حالی است که سفیده یک عدد تخم مرغ از نظر میزان پروتئین اختلاف ناچیزی با زرده دارد. میزان پروتئین سفیده 4 گرم است در حالی که این میزان در زرده به 2 تا 3 گرم می رسد.

کدام قسمت تخم مرغ غنی از پروتئین است؟ زرده یا سفیده؟

سلامت نیوز:بسیاری از مردم تصور می کنند سفیده تخم مرغ منبع اصلی پروتئین نسبت به زرده است. این در حالی است که سفیده یک عدد تخم مرغ از نظر میزان پروتئین اختلاف ناچیزی با زرده دارد. میزان پروتئین سفیده 4 گرم است در حالی که این میزان در زرده به 2 تا 3 گرم می رسد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اوای سلامت،با این حال زرده تخم مرغ 99 درصد از محتوای چربی تخم مرغ را در خود جای داده است و 55 کالری دارد. سفیده تخم مرغ تنها 17 کالری دارد. برای همین است که افرادی که دنبال کاهش وزن هستند و غذاهای کم چرب را ترجیح می دهندف فقط سفیده تخم مرغ را مصرف می کنند. این افراد باید بدانند که مواد مغذی موجود در زرده تخم مرغ را از دست می دهند.

زرده تخم مرغ علاوه بر این که منبع اصلی بسیاری از ویتامین ها و املاح معدنی است، بیشترین میزان کلسترول و چربی را هم دارد. زرده یک تخم مرغ متوسط حاوی 63 درصد کلسترول است. این در حالی است که به گفته کارشناسان تغذیه، میزان کلسترول دریافتی روزانه از طریق مواد غذایی باید زیر 300 میلی گرم باشد. با این حال تحقیقات اخیر نشان می دهد ضرورتی ندارد که اکثر افراد نگران کلسترول دریافتی از طریق زرده تخم مرغ باشند. این تحقیقات بیانگر آن است که ارتباط مستقیمی بین مصرف زرده تخم مرغ و ابتلا به دیابت نوع 2 نیز وجود ندارد. پیام اصلی این تحقیقات آنست که کسانی که نگران سلامت قلبشان هستند، به جای تمرکز بر مصرف تخم مرغ، باید به رزیم غذایی و سبک غذایی شان در حالت کلی نگاه کنند.

با این حال اگر شما مبتلا به بیماری قلبی هستید و یا عوامل خطر ابتلا به این بیماری را دارید، با تیم مراقبت های بهداشتی خود در مورد کلسترول تخم مرغ و نحوه مصرف آن مشورت کنید.

تخم مرغ همانند سایر محصولات لبنی منبع ارزان قیمت پروتئین با کیفیت بالا است. در این میان، زرده تخم مرغ حاوی 250 میلی گرم کولین است. کولین یک ماده ضروری برای متابولیسم سلول هاست و در انتقال لیپیدها در سراسر بدن و تولید انتقال دهنده های عصبی نقش مهمی دارد. زنان باید در روز 425 ملی گرم و مردان 550 ملی گرم کولین دریافت کنند. کولین در دوران بارداری نیز اهمیت زیادی دارد و باری رشد شناختی جنین مورد نیاز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha