رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، گفت: مرگ مغزی پایان زندگی است و فردی که به مرگ مغزی مبتلا شده امکان بازگشت به حیات را ندارد.

مرگ مغزی پایان زندگی است

سلامت نیوز: رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، گفت: مرگ مغزی پایان زندگی است و فردی که به مرگ مغزی مبتلا شده امکان بازگشت به حیات را ندارد.

به گزارش سلامت نیوز، مهدی شادنوش در گفتگو با آنا، گفت: مرگ مغزی با کما متفاوت است در کما امکان بازگشت فرد به زندگی وجود دارد اما در مرگ مغزی این امکان منتفی است.

وی افزود:‌ وقتی پزشکی اعلام می‌کند فردی دچار مرگ مغزی شده ، به این معنا است که امکان حیات مجدد فرد وجود ندارد و نباید انتظار داشت که فرد به زندگی عادی برگردد.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت اظهار کرد: با تصمیم به موقع خانواده‌ها می‌توان جان سایر افرادی که نیاز به عضو پیوندی دارند را نجات داد.

شادنوش با اشاره به آنکه زمان طلایی برای اهدای عضو وجود دارد بسیار کم است اضافه کرد:‌در برخی از کشورها میانگین رضایت خانواده‌ها ۴ تا ۶ دقیقه است زیرا فرهنگسازی در این کشورها انجام شده است و مردم اطلاعات جامعی در خصوص مرگ مغزی پیدا کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه در ایران گاهی زمان رضایت‌گیری از خانواده‌ها تا در ایران تا ۹۰ ساعت طول می‌کشد اضافه‌کرد: باید بحث اهدای عضو در ایران فرهنگسازی شود و مردم بیشتر با مرگ مغزی و اهدای عضو و اثرات مثبت آن آشنا شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha