سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2763

نتایج مطالعات جدید محققان، نشان می دهد داروی ضد افسردگی برای برخی بیمارانی که غالبا دچار سر دردهای عصبی می شوند، مفید است.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از وب مد، محققان این دارو را بر روی بیمارانی که بیش از پنج بار در ماه دچار سردردهای عصبی می شدند بررسی کردند و 60 شرکت کننده به طور تصادفی تحت درمان قرار گرفتند.

در پایان 12 هفته، آزمایش میانگین کاهش تعداد روزهای سردرد در گروه دریافت کننده داروی ضد افسردگی در مقایسه با گروه دریافت کننده ماده بی اثر به میزان قابل ملاحظه ای بیشتر بود. در مورد مجموع ساعات درد و شدت آن نیز، با این درمان بهبود بیشتری مشاهده شد اما تفاوت ها از نظر آماری چندان قابل ملاحظه نبود.

متخصصان علت این امر را در ارتباط فکری و جسمی افراد با یکدیگر می دانند. چرا که وقتی افراد دچار افسردگی می شوند فکرهای آزار دهنده و ناراحت کننده و نگران کننده قرار می گیرند.

با تراکم و انباشت این گونه افکار و بعضا به وقوع پیوستن آنها، شدت و فشار درد در سر زیاد شده و با توجه به ارتباط جسم و فکر به صورت سر درد خود را نشان می دهد. پس با درمان افسردگی می توان از بروز این گونه سر دردها نیز جلوگیری نمود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha