رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: گرمازدگی بیشترین عامل مراجعه زائران ایرانی به بیمارستان‌های مکه و مدینه است.

گرمازدگی بیشترین عامل مراجعه زائران ایرانی به بیمارستان‌های مکه و مدینه است

سلامت نیوز: رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: گرمازدگی بیشترین عامل مراجعه زائران ایرانی به بیمارستان‌های مکه و مدینه است.

به گزارش سلامت نیوز، محمدتقی حلی‌ساز در گفتگو با آنا در خصوص بیشترین علت مراجعه زائران ایرانی به مراکز درمانی در مکه و مدینه گفت: یکی از موضوعاتی که این روزها بیشتر زائران خانه خدا را دچار بیماری کرده و روانه مراکز درمانی می‌کند، گرمازدگی و دردهای عضلانی است.

وی افزود: این روزها هوای عربستان بسیار گرم است و برای بیماران و افراد مسن تحمل این گرما به‌ویژه در ظهر چندان قابل‌تحمل نیست. به همین دلیل پزشکان توصیه می‌کنند تا زائران برای رفتن به زیارت زمان عصر، شب و قبل از طلوع آفتاب را انتخاب کنند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر اضافه کرد: از ۱۷ شهریورماه امسال پزشکان و پرستاران مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر به‌منظور پاسخگویی هرچه‌بهتر و سریع‌تر به زائران حج تمتع ۹۸ در درمانگاه‌ها و بیمارستان مدینه و مکه مستقر شدند.

حلی‌ساز با بیان اینکه کارشناسان بهداشت مرکز پزشکی حج و زیارت تاکنون بیش از هزار مورد نظارت و بازدید از هتل‌ها محل اسکان حجاج ایرانی داشته‌اند، اظهار کرد: رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت به زائرانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای قلبی، ریوی و کلیوی دارند تأکید کرد: زائران عزیز به‌صورت مداوم زیر نظر پزشکان مجموعه پایش می‌شوند تقاضا داریم خود زائران هم ارتباط تنگاتنگی با پزشکان داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha