پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 280277

رئیس اداره محیط زیست خرم‌دره گفت: تداوم فعالیت چوب‌بری‌های غیرمجاز به تهدید جدی برای درختان در خرم‌دره تبدیل شده است‌. به گزارش ایسنا، توکل سلیمانی در جلسه حفاظت و صیانت از جنگل‌ها و مراتع‌طبیعی خرم‌دره، با اشاره به نقش موثر درختان در تهویه طبیعی هوا، اظهار کرد: اگر این درختان نباشند بوی فاضلاب برای انسان‌ها آزاردهنده خواهد بود.

چوب حراج بر تن درختان نگین سبز زنجان

سلامت نیوز:رئیس اداره محیط زیست خرم‌دره گفت: تداوم فعالیت چوب‌بری‌های غیرمجاز به تهدید جدی برای درختان در خرم‌دره تبدیل شده است‌.
به گزارش ایسنا، توکل سلیمانی در جلسه حفاظت و صیانت از جنگل‌ها و مراتع‌طبیعی خرم‌دره، با اشاره به نقش موثر درختان در تهویه طبیعی هوا، اظهار کرد: اگر این درختان نباشند بوی فاضلاب برای انسان‌ها آزاردهنده خواهد بود.


 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ،وی ادامه داد: اگر همین اندک درختان حاشیه رودخانه کبیر در خرم‌دره نباشد، قطعا طی سال‌های آینده گرد و غبار اجازه زندگی راحت در خرم‌دره را نخواهد داد.
سلیمانی با بیان این‌که چندین مورد پایانه صادراتی چوب به صورت غیرقانونی در حاشیه شهر خرم‌دره مستقر شده‌اند، یادآور شد: متاسفانه چوب‌هایی که در شهر زنجان و حتی ضیاءآباد بریده می‌شود، از خرم‌دره به سمت شهرهای شمالی صادر و این امر در نهایت به نام این شهرستان تمام می‌شود.


این مسئول با اشاره به این‌که در گشت و کنترل‌ها همواره با صدای اره‌برقی‌هایی که تیشه به ریشه درختان می‌زنند مواجه هستیم، ادامه داد: با افرادی که اقدام به قطع بی‌رویه درختان می‌کنند به جد برخورد می‌شود.


وی از افزایش فعالیت چوب‌بری‌های غیرمجاز طی دو سال گذشته در شهرستان خبر داد و افزود: بزرگ‌ترین و پراهمیت‌ترین سرمایه خرم‌دره درختان هستند که همه ما به نوبه خود وظیفه داریم در حفاظت و مراقبت از آن‌ها کوشا باشیم تا درختان خرم‌دره چوب حراج نخورند.


این مسئول با تاکید بر این‌که در جلساتی که در این حوزه برگزار می‌شود باید تصمیمات موثر گرفته شود، یادآور شد: افرادی که پروانه آن‌ها مغایر با فعالیتی است که انجام می‌دهند باید شناسایی شده و برخورد قاطع صورت گیرد.


سلیمانی با بیان این‌که طبق مصوبات جلسه، همه ماشین‌های حمل چوب از کامیون گرفته تا وانت باید دارای مجوزهای لازم از کمیته باشد، ادامه داد: نیروی انتظامی نیز نسبت به برخورد با ماشین‌هایی که مجوز حمل چوب ندارد اقدام خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha