استاندار تهران به بازآفرینی بافت فرسوده شهری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مهم‌ترین معضل در سبد خانواده موضوع مسکن است.

مهم‌ترین معضل در سبد خانواده مسکن است

سلامت نیوز: استاندار تهران به بازآفرینی بافت فرسوده شهری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مهم‌ترین معضل در سبد خانواده موضوع مسکن است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در جلسه ستاد بازآفرینی استان تهران اظهار داشت: روز دوشنبه با رئیس جمهور دیداری داشتیم و گزارش عملکردی در خصوص مسائل و مشکلات تهران ارائه دادیم.

وی گفت: در کنار مسائل زیست محیطی، آب، نوسازی مدارس، حمل‌ونقل ریلی یکی از مسائلی که رئیس جمهور تأکید کرد احیای بافت فرسوده در تهران است.

استاندار تهران ادامه داد: یکی از مهم‌ترین معضل‌ها در سبد خانوار بحث مسکن است و باید از ظرفیت بازآفرینی بافت فرسوده استفاده شود.

وی گفت: متأسفانه ما تحرک و پویایی در بازآفرینی بافت فرسوده ندیده‌ایم و یک برنامه‌ریزی باید از قبل انجام شود تا بتوانیم از آن استفاده کنیم.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: ما از اعتبارات ماده ۱۸ به خوبی نتوانستیم بهره‌مند شویم و تنها ۴درصد این اعتبارات اختصاص یافته است. بنابراین باید پویایی جدی در این زمینه شاهد باشیم.

استاندار تهران در واکنش به موضوعی مبنی بر واگذاری زمین‌ها به مترو گفت: بازآفرینی شهری شاید از مترو هم واجب‌تر باشد.

وی افزود: در مراحل بازآفرینی بافت فرسوده زمین بسیار مهم است و در حال حاضر سیاست این است که پیمانکار دولتی نباشد و بخش خصوصی در این زمینه وارد عمل شود. بنابراین مهم‌ترین فاکتور و مؤلفه ما زمین است.

محسنی بندپی گفت: اگر در یک کلاس درس دانش‌آموزان ۳۴ نفره می‌نشینند و وزارتخانه زمین مناسب دارد آن را در اختیار شورای برنامه‌ریزی استان قرار بدهد که تصمیم‌گیری‌های لازم را اتخاذ کند.

استاندار تهران اظهار داشت: برای کمربندی شمالی فیروزکوه اقداماتی صورت گرفت ولی از سوی وزارتخانه متوقف شد.

وی گفت:‌در حال حاضر مهم‌ترین مؤلفه برای بازآفرینی بحث زمین است که بخش خصوصی و حتی سرمایه‌گذاران خارجی نیز از این موضوع استقبال کردند و باید دیگر دستگاه‌ها نیز از جمله اورژانس، آتش‌نشانی و دیگر دستگاه‌های خدماتی نیز در این خصوص اقدام کنند.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه برای بازآفرینی شهری باید مشوق‌هایی را اجرایی کنیم، افزود: تسهیلات کم بهره‌ای نیز برای افرادی که آمادگی سرمایه‌گذاری دارند مهیا شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha