چهارشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۴
کد خبر: 28309

رییس مرکز سلامت محیط و کار از ابلاغ دستورالعمل جمع آوری قلیان ها از اماکن عمومی خبر داد.

سلامت نیوز :رییس مرکز سلامت محیط و کار از ابلاغ دستورالعمل جمع آوری قلیان ها از اماکن عمومی خبر داد.
 
دکتر کاظم ندافی با اشاره به آخرین جلسه مشترک وزارت بهداشت با مسئولان وزارت کشور برای جمع آوری قلیانها از اماکن عمومی، گفت: دستورالعمل جمع آوری قلیان ها در اماکن عمومی بدون مجوز سرو قلیان،  ابلاغ شده است.
وی در نشست خبری هفته ملی بدون دخانیات در ساختمان شماره 2 وزارت بهداشت گفت: در این جلسه تصمیم گرفته شد قلیان در اماکن عمومی که مجوز عرضه قلیان دریافت کرده اند و هنوز اعتبار دارد عرضه شود.
وی در ارتباط با استفاده از تصاویر هشدار دهنده روی پاکتهای سیگار، افزود: این بند از قانون اجرا شده است البته به دلیل اینکه در تصاویر تغییراتی صورت گرفته باعث شده که اجرای قانون با تاخیر انجام شود.
ندافی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه ماده 9 قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات گفت: به این منظور بیش از 130 کلینیک ترک دخانیات در کشور دایر شده است. همچنین زمینه‌های ایجاد این کلینیک‌ها در بخش خصوصی نیز فراهم شده است.
وی همچنین به مالیاتهای ناشی از عوارض سیگار اشاره کرد و افزود: مالیات ناشی از عوارض سیگار مطابق قانون بودجه سنواتی اخذ و به خزانه دولت واریز می‌شود. مبلغ این مالیات 150 میلیارد تومان بود که سال گذشته هم تقریبا نیمی از آن معادل 75 میلیارد تومان تحقق یافت. بخشی از این مالیات به سازمان تربیت بدنی و بخشی اندکی از آن که حدود هفت میلیارد تومان بود در سال گذشته به وزارت بهداشت تخصیص داده شد که صرف توسعه شبکه‌های بهداشتی روستایی و شهری شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha