بیماری ایدز را می‌شود پیوند سلولی یا ایمونوتراپی کرد که در خارج از کشور نیز انجام شده و موفق بوده ولی در داخل کشور هنوز این امکان فراهم نشده است.

درمان ایدز با ایمنوتراپی در کشور‌های اروپایی محقق شده است/ سرطان قابل درمان‌تر از سایر بیماری هاست

سلامت نیوز:بیماری ایدز را می‌شود پیوند سلولی یا ایمونوتراپی کرد که در خارج از کشور نیز انجام شده و موفق بوده ولی در داخل کشور هنوز این امکان فراهم نشده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، اردشیر قوام زاده، لنکولوژیست و پدر مغز استخوان کشور  درباره میزان رشد پیوند مغز استخوان و جایگاه ایران در آن گفت: در این زمینه بسیار پیشرفته هستیم و در بیمارستان شریعتی حدود ۳۰ سال پیش پیوند مغز استخوان را راه اندازی کردیم و تاکنون بیش از ۶ هزار پیوند مغز استخوان در این بیمارستان انجام شده است.


بیماران برای پیوند مغز استخوان  ۷ ماه در نوبت هستند
وی در ادامه ضمن انتقاد از وضعیت کنونی پیوند مغز استخوان در بیمارستان شریعتی گفت: بعد از خروج من از این بیمارستان متاسفانه فردی که جایگزین شده این مسائل را به خوبی پیگیری نمی‌کند و باعث روند نزولی پیوند مغز استخوان در این بیمارستان شده است و هم اکنون افراد برای اینکه پیوند شوند ۷ ماه در نوبت هستند ودر تلاشیم در سایر بیمارستان‌ها هم این پیوند را راه اندازی کنیم تا این حجم از پشت صفی‌ها کاهش یابد.


۷۰ نوع بیماری مختلف را در بیمارستان شریعتی پیوند کردیم
وی در ادامه بیان کرد: ۷۰ نوع بیماری مختلف را در بیمارستان شریعتی پیوند کردیم و خوب پیشرفت کرده است. در زمینه جذب توریسم سلامت و پیوند مغز استخوان هنوز زیر ساخت‌های لازم را در کشور نداریم و باید در این زمینه وارد شویم، ولی چون هزینه آن خیلی بالا است بیمارستان از ورود به این عرصه واهمه دارند.


وی در ادامه درباره ایمونوتراپی و وضعیت آن در کشور گفت: ایمونوتراپی در فاز تجربی به سر می‌برد. دارو‌های آن بسیار گران است و هر آمپول آن حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون است، ولی این مبحث آینده بسیار خوبی دارد و بسیاری از بیماری‌های قابل درمان که اسم آن را سرطان گذاشته ایم می‌شود از طریق ایمونوتراپی و سلول درمانی درمان کرد و طیف زیادی از بیماری‌ها از طریق ایمونوتراپی قابل درمان هستند.


بیماری ایدز را می‌شود پیوند سلولی یا ایمونوتراپی کرد
پدر مغز استخوان کشور در ادامه بیان کرد: بیماری ایدز را می‌شود پیوند سلولی یا ایمونوتراپی کرد که در خارج از کشور نیز انجام شده و موفق بوده ولی در داخل کشور هنوز این امکان فراهم نشده است.


 سرطان قابل درمان‌تر از سایر بیماری هاست
قوام زاده در ادامه با تاکید بر اینکه سرطان قابل درمان‌تر از سایر بیماری هاست گفت: مثلا مبتلایان به بیماری خون (سرطان خون) قبلا فقط ۷ درصدشان باقی می‌ماندند، ولی الان ۷۰ درصد آن‌ها زنده می‌مانند و درمان می‌شوند و روند طبیعی زندگی خود را پی می‌گیرند.


عواملی که باعث بروز سرطان در افراد می شود
این متخصص لنکولوژیست گفت: اگر فرد به موقع مراجعه کند حتما درمان می‌شود مگر بیماری‌های عفونی که درمانشان سخت‌تر است. ورزش نکردن، مصرف نمک، استعمال سیگار  و تریاک باعث بروز سرطان های مختلفی می‌شود.


وی در ادامه در پاسخ به این سوال که گفته می شود تریاک درمان بسیاری از بیماری هاست آیا این موضوع صحت دارد یا خیر؟ اظهار کرد: این ادعا کاملا غلط است و متاسفانه در کشور رایج شده که هر کس به دردی مبتلا می شود می گوید تریاک مصرف کند از همه بدتر مصرف تریاک است که کاملا غلط است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha