شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
کد خبر: 283863

بیماری کبد چرب غیر الکلی، یکی از رایج ترین بیماری های کبد است و زمانی اتفاق می افتد که رسوبات چربی در اطراف کبد جمع می شوند و عملکرد اصلی آن را تحت تاثیر قرار می دهند.

برای درمان کبد چرب، میوه ها را فراموش نکنید

سلامت نیوز:بیماری کبد چرب غیر الکلی، یکی از رایج ترین بیماری های کبد است و زمانی اتفاق می افتد که رسوبات چربی در اطراف کبد جمع می شوند و عملکرد اصلی آن را تحت تاثیر قرار می دهند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آوای سلامت ، رسوبات چربی باعث افزایش التهاب در بدن می شوند. با این حال، این نکته ثابت شده که با درمان های غذایی و تغییر شیوه زندگی می توان این بیماری را مدیریت کرد.


بهترین میوه ها برای درمان کبد چرب غیر الکلی معرفی شده اند:


تمبر هندی: این میوه گرمسیری به هضم مواد غذایی و کاهش وزن کمک می کند. دلیل آن، وجود فیبر و اسیدهای چرب اشباع نشده در تمبر هندی است. مصرف این میوه از تصلب شرایین جلوگیری کرده و باعث پیشگیری از بیماری کبد چرب می شود. تمبر هندی کبد را سم زدایی می کند و برای درمان مشکلات صفراوی نیز مفید است. مصرف این میوه باعث کاهش مقادیر چربی اطراف کبد می شود و به کاهش کلسترول خون نیز کمک می کند.


لیمو: روزانه یک لیوان آب به همراه چند قطره لیمو بنوشید تا به سرعت بتوانید کبد چرب را درمان کنید. لیمو سرشار از اسید سیتریک و ویتامین سی است. مصرف آن باعث بهبود فرایند هضم می شود.


گلابی: به دلیل وجود آب زیاد، یک میوه سالم برای کاهش وزن است. گلابی همچنین سرشار از قندی به نام فروکتوز است و مصرف آن به دیابتی ها توصیه می شود. گلابی منبع خوبی از فیبرهای محلول و غیر محلول است و منجر به تقویت عملکرد روده ها می شود. مصرف این میوه، سموم را از کبد دور می کند.


آووکادو: اگر قصد دارید کبد چرب تان را از شر چربی ها نجات دهید می توانید این میوه را نیز به سبد غذایی تان اضافه کنید، در نظر داشته باشید که ترکیبات موجود در آووکادو باعث کاهش سلول های چرب تجمع یافته در این ارگان شده و باعث بهبود عملکرد آن می شوند. 


سیب سبز: یکی از سالم ترین و مفیدترین سیب ها و البته میوه ها محسوب می شود؛ سیب و به خصوص سیب سبز باعث پاکسازی کبد می شود. سیب را با پوست میل کنید به این دلیل که سیب دارای مواد معدنی مفیدی است که با چربی ها مقابله کرده و فلزات سنگین را از بدن دفع می کند.


موز: وجود پتاسیم و مواد مغذی دیگر در موز، آن را به میوه ای مفید برای تصفیه ی کبد تبدیل کرده است برای همین موز را به عنوان یکی از میوه های مفید برای کبد چرب پیشنهاد می کنند. مصرف موز به هضم مواد غذایی کمک می کند و فلزات سنگین و سموم را از بدن می زداید.

منبع:Steptohealth

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha