سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
کد خبر: 284047

«شیر مادر» از ابتدای زندگی نوزاد تا پایان آن ضامن رشد و سلامتی فرزند است.برخی از مادران نگران کم‌‌بودن حجم شیر خود هستند؛ در این مطلب راهکارهایی برای بهبود و تداوم شیردهی ارائه خواهیم کرد.

راههایی برای افزایش حجم شیر مادر

سلامت نیوز:«شیر مادر» از ابتدای زندگی نوزاد تا پایان آن ضامن رشد و سلامتی فرزند است.برخی از مادران نگران کم‌‌بودن حجم شیر خود هستند؛ در این مطلب راهکارهایی برای بهبود و تداوم شیردهی ارائه خواهیم کرد.

 مکیدن مکرر و صحیح توسط شیرخوار

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،مهم‌‌ترین عامل در افزایش شیر مادر، مکیدن درست و مکرر از پستان به مدت کافی و تغذیه برحسب میل و تقاضای شیرخوار است.

 آرامش خاطر و اعتماد به نفس مادر

آرامش خاطر و اعتماد به‌نفس مادر از دیگر عوامل موثر در شیردهی است؛ نگرانی و اضطراب می‌‌تواند باعث کاهش جاری شدن شیر مادر شود؛ از مهم‌‌ترین عواملی که ممکن است در روزهای اول باعث نگرانی مادر شود، تصور کم بودن حجم شیر است.

 حمایت همسر

از آن جا که وضعیت روحی زنان بر تداوم شیردهی موثراست، حمایت‌‌های عاطفی همسر می‌‌تواند باعث بهبود وضعیت شیردهی شود؛ زنان شاد، انگیزه بیشتری برای شیردادن به فرزندان خود دارند. 

تقویت سیستم ایمنی مادر

ویتامین A مورد نیاز مادر، از طریق مصرف سبزی‌‌های زرد مانند هویج، کدو حلوایی و سبزی های سبز مانند اسفناج و میوه‌‌هایی مانند خرمالو، طالبی، نارنگی و زردآلو تأمین و باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی مادر می شود و از بروز بسیاری از بیماری‌‌ها که منجر به بی‌‌حالی مادر و کاهش توان او در شیردهی می‌‌شود، جلوگیری می‌‌کند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha