سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
کد خبر: 284067

دبیر علمی بیست و نهمین کنگره چشم پزشکی گفت: از ۴۰سالگی به بعد احتمال بالا رفتن فشار چشم و شیوع گلوکوم بیشتر است و ضروری است افراد معاینه چشم را انجام دهند.

معاینه چشم از ۴۰سالگی به بعد ضروری است

سلامت نیوز:دبیر علمی بیست و نهمین کنگره چشم پزشکی گفت: از ۴۰سالگی به بعد احتمال بالا رفتن فشار چشم و شیوع گلوکوم بیشتر است و ضروری است افراد معاینه چشم را انجام دهند.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از فارس، محمد رضا صداقت با بیان اینکه از سن ۴۰ سالگی به بعد احتمال بالارفتن فشار چشم وجود دارد،متذکر شد:شیوع آب سیاه یا گلوکوم از این سن بیشتر است؛ضمن اینکه ۲تا۳درصد مردم ایران دچار گلوکوم هستند.

دبیر علمی بیست و نهمین کنگره چشم پزشکی با اشاره به تغییرات زیاد دانش چشم پزشکی ،تصریح کرد:وضعیت چشم پزشکی،درمان و تجهیزات مربوط به آن در کشور در سطح قابل قبول و مطابق دنیاست و هیچ بیماری چشمی وجود ندارد که در کشور قابل درمان نباشد.

صداقت با اشاره به وجود تکنولوژی های لیزری مربوط به چشم پزشکی در ایران،خاطرنشان کرد:مشکلات ارزی در جامعه چشم پزشکی اثری نداشته و مشکلی در خصوص داروها و تجهیزات چشم وجود ندارد.

وی با بیان اینکه یک تا چهار درصد کودکان دچار تنبلی چشم هستند،ابراز داشت:اگر کودکان زیر چهار سال دچار عیوب انکساری شوند اما به موقع درمان نشوند،باعث می شود دیگر دید چشم کودک اصلاح نشود؛به عبارتی اگر در نهایت تا زیر ۱۰سالگی درمان صورت نگیرد دید چشم قابل اصلاح نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha