سازمان جهانی بهاشت در گزارشی که روز جمعه منتشر شد، اعلام کرد از هر پنج نوجوان، چهارنفر به میزان کافی فعالیت فیزیکی ندارند.

سلامت نیوز: سازمان جهانی بهداشت در گزارشی که روز جمعه منتشر شد، اعلام کرد از هر پنج نوجوان، چهارنفر به میزان کافی فعالیت فیزیکی ندارند.


به گزارش سلامت نیو به نقل از ایرنا، در این گزارش که بر اساس اطلاعات حاصل از نظرسنجی از ۱.۶ میلیون دانش‌آموز ۱۱ تا ۱۷ ساله ساکن ۱۴۶ کشور جهان، بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۶ میلادی تدوین شده و برای اولین بار منتشر می‌شود، سازمان بهداشت جهانی به لزوم اقدامات فوری برای انگیزش نوجوانان به فعالیت فیزیکی بیشتر و کاهش زمان کار با گوشی‌های هوشمند و کامپیوتر تاکید کرد. 

به گزارش پایگاه خبری مدیکال اکسپرس، بر اساس این گزارش ۸۱ درصد از نوجوانان حداقل فعالیت فیزیکی را که به توصیه سازمان جهانی بهداشت به میزان یک ساعت در روز است، ‌انجام نمی‌دهند.

این آمار نگران کننده است، زیرا فعالیت فیزیکی مستمر زمینه‌ساز سلامت جسمانی بوده و آثار مفیدی از بهبود عملکرد قلب و ریه گرفته تا تسهیل یادگیری و تقویت کارکردهای شناختی مغز دارد.یکی از نکات قابل توجه در گزارش مذکور این است که با وجود هدف‌گذاری‌های خوش‌بینانه برای افزایش فعالیت فیزیکی شهروندان در سطح جهانی، در دوره ۱۵ ساله این مطالعه تقریبا هیچ تغییری در میزان فعالیت نوجوانان ایجاد نشده است.

نکته قابل توجه دیگر این است که دختران نوجوان کمتر از پسران نوجوان فعالیت فیزیکی دارند. در واقع تنها ۱۵ درصد از دختران نوجوان در سراسر جهان روزانه حداقل یک ساعت فعالیت فیزیکی دارند، در حالی که این میزان در خصوص پسرها به ۲۲ درصد می‌رسد. بر اساس این گزارش در تمام جهان به غیر از چهار کشور افغانستان، ساموا، تونگا و زامبیا، پسرها فعالیت فیزیکی بیشتری نسبت به دخترها دارند.گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Lancet Child & Adolescent Health منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha