عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه ملاک ارزیابی عملکرد دانشگاه‌های علوم پزشکی، نحوه مدیریت بیماری‌های واگیر همچون آنفولانزا است، تاکیدکرد که دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان باید ارائه آموزش‌های عمومی و انجام اقدامات پیشگیرانه را در دستورکار خود قرار دهد.

ملاک ارزیابی عملکرد دانشگاه علوم پزشکی نحوه مدیریت بیماری‌های واگیر همچون آنفلوآنزا است

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه ملاک ارزیابی عملکرد دانشگاه‌های علوم پزشکی، نحوه مدیریت بیماری‌های واگیر همچون آنفولانزا است، تاکیدکرد که دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان باید ارائه آموزش‌های عمومی و انجام اقدامات پیشگیرانه را در دستورکار خود قرار دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت ، حیدر علی عابدی در واکنش به اعلام خبری از سوی مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان مبنی بر اینکه در سال‌جاری تاکنون ۱۵ نفر از مبتلایان به آنفلوآنزا در مراکز درمانی استان اصفهان جان خود را از دست داده‌اند که بیشتر آنها افراد بزرگسال هستند، گفت: آنفولانزا یک بیماری ویروسی شناخته شده بوده که راه‌های مقابله و پیشگیری از ابتلا به این بیماری و درمان آن به خوبی مشخص شده است.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در بیان راه‌های مقابله و پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوآنزا ادامه داد: گروه‌های آسیب‌پذیر همچون زنان باردار، سالمندان و بیمارانی که مشکل کلیوی، قلبی یا ریوی داشته یا ایمنی بدنشان پایین است باید هر سال قبل از شروع فصل سرما واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.   
وی افزود: توصیه می‌شود سایر گروه‌ها هم به دلیل اینکه آنفلوآنزا  از طریق دست انتقال پیدا می‌کند باید مرتب دست‌های خود را شست و شو دهند و بین بیماری سرماخوردگی و آنفولانزا تفاوت بگذارند به ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر باید بعد از مشاهده علائم سرماخوردگی حتما به مراکز درمانی مراجعه کنند.
عابدی در بیان اقداماتی که باید از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان برای پیشگیری از رشد آمار مبتلایان به بیماری آنفولانزا صورت بگیرد یادآور شد: این دانشگاه باید به ارائه آموزش‌های عمومی مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بپردازد و انجام اقدامات پیشگیرانه در این حوزه را در دستورکار خود قرار دهد.


 این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان اضافه کرد: ملاک ارزیابی عملکرد دانشگاه علوم پزشکی، نحوه مدیریت بیماری‌های واگیر همچون آنفلوآنزا یا سایر بیماری‌های عفونی یا سالک است، بنابراین باید دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان از این نظر مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود تا چه اندازه در زمینه پیشگیری از ابتلا به این نوع بیماری‌ها موفق عمل کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha