پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
کد خبر: 286095

فتق دیسك یكی از جدی‌ترین بیماری‌های مرتبط با ستون فقرات است كه سبب بروز درد در قسمت‌هایی از ستون فقرات و انتشار آن به اندام‌های تحتانی می‌شود.

7 علامت پنهان فتق دیسك

سلامت نیوز: فتق دیسك یكی از جدی‌ترین بیماری‌های مرتبط با ستون فقرات است كه سبب بروز درد در قسمت‌هایی از ستون فقرات و انتشار آن به اندام‌های تحتانی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،این بیماری كه متاسفانه شیوع بالایی نیز دارد به دلیل بیرون‌زدگی قسمت میانی دیسك بین‌مهره‌ای رخ می‌دهد. خارج شدن بخشی از ماده نرم و ژلاتینی‌ مانند داخل دیسك‌ها عارضه‌ای است كه با نام فتق دیسك شناخته می‌شود. این عارضه می‌تواند علائم پنهانی داشته باشد كه در ادامه با تعدادی از آنها آشنا می‌شوید.

درد دست‌ها و پاها: بسته به این‌كه لغزش دیسك در كدام قسمت از ستون مهره‌ها اتفاق افتاده باشد، فتق دیسك علاوه بر درد كمر می‌تواند به سایر قسمت‌های بدن انتشار پیدا كند و به‌عنوان مثال درد دست‌ها یا پاها را همراه داشته باشد.

سرد بودن یك سمت بدن: وقتی اعصاب تحریك می‌شود، ممكن است فرد علائم غیرعادی مانند سوزن سوزن شدن، درد، بی‌حسی یا احساس عجیبی مانند سردی یك سمت بدن را تجربه كند.

بی‌حسی دست: ناحیه‌ای كه علائم در آن ظاهر می‌شود، نشانه‌ای از این است كه مشكل در كجای ستون فقرات ایجاد شده است. به عنوان مثال، ایجاد مشكل در انجام كارهایی مثل تایپ و احساس بی‌حسی در دست‌نشان می‌دهد ستون فقرات گردنی، منبعدرد است.

ضعیف شدن پاها: از آنجا كه رشته‌های عصبی موجود در داخل ستون فقرات گردن تا پاها ادامه پیدا می‌كند، ایجاد هرگونه مشكل در ستون فقرات، پاها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و می‌تواند مشكلاتی مانند ضعف یا عدم تعادل را در آنها ایجاد كند.

خنده، عطسه یا سرفه دردناك: خنده، عطسه و سرفه می‌تواند به ستون فقرات فشار بیاورد و این فشار، درد را به كمر نیز منعكس می‌كند.خنده، عطسه یا سرفه دردناك از علائم فتق دیسك است كه نباید نادیده گرفته شود.

تشدید درد هنگام استراحت: در فرد مبتلا به فتق دیسك، احساس درد هنگام بلند كردن اشیای سنگین یك امر طبیعی است. اما گاهی فرد، هنگام نشستن و استراحت نیز احساس درد می‌كند. درد هنگام نشستن یا خم شدن به جلو یكی از علائم رایج فتق دیسك است كه باید به آن توجه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha