از آنجایی که بسیاری از افراد در وهله اول به اندازه کافی برای خوابیدن مشکل دارند، اضافه کردن مشکلات کمر به این ترکیب می تواند شبی پر استرس را ایجاد کند. اما خبر خوب این است که رعایت نکات زیر در مورد  نحوه خوابیدن با کمردرد می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.

بهترین مدل خوابیدن برای رفع کمردرد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بک اینتلیجنس، از آنجایی که بسیاری از افراد در وهله اول به اندازه کافی برای خوابیدن مشکل دارند، اضافه کردن مشکلات کمر به این ترکیب می تواند شبی پر استرس را ایجاد کند. اما خبر خوب این است که رعایت نکات زیر در مورد نحوه خوابیدن با کمردرد می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.

رابطه خواب و کمردرد

به گفته بنیاد ملی خواب ، دوره‌های متوالی کمردرد می‌تواند باعث شود که فرد سبک‌تر از حالت عادی بخوابد و در طول شب بیشتر از خواب بیدار شود. برای ساده کردن همه چیز، بیایید به بزرگترین "بایدها" در نحوه خوابیدن با کمردرد نگاه کنیم

6 نکته در مورد خوابیدن با کمردرد:

نکته 1

وضعیت خواب خود را تنظیم کنید بهترین حالت های خوابیدن برای کمر شما خوابیدن به پشت و پهلو هستند. بهتر است بیشتر در این دو حالت بخوابید.

موقعیت اول خوابیدن به پشت

کمردرد

خوابیدن به پشت بهترین حالت خوابیدن است زیرا به توزیع یکنواخت وزن در بدن کمک می کند و سر، شانه ها و باسن شما را در یک راستا قرار می دهد.

  • برای سر: از یک بالش نازک‌تر استفاده کنید تا مطمئن شوید سرتان به سمت جلو هل داده نمی شود.

  • برای قسمت پایین تنه: از یک بالش زیر زانوهای خود استفاده کنید تا از گودی بیش از حد کمر خود جلوگیری کنید که می تواند باعث کج شدن قسمت بالایی لگن شود.

اشتباهات (به پشت خوابیدن)

بالش خیلی ضخیم/بزرگ

کمردرد

اگر بالش شما بیش از حد ضخیم باشد، گردن شما را در یک زاویه خطرناک قرار می دهد و میتواند توازن کل بدن را از بین ببرد. همچنین می تواند باعث مشکلات گردن تشدید مشکلات کمر شود.

بالش خیلی نازک/کوچک

کمردرد

اگر بالش شما بیش از حد نازک است، این می تواند گردن شما را در حالت کشیده قرار دهد و بر روی توازن بدن شما تأثیر بگذارد. تکرار این وضعیت می تواند باعث مشکلات گردن و وضعیت بد بدن شود.

موقعیت دوم خوابیدن به پهلو

کمردرد

این حالت یکی دیگر از موقعیت های خواب عالی برای کمر شما است. دلیل آن این است که ستون فقرات شما را در وضعیت خنثی و آرام نگه می دارد.

برای سر: زمانی که به پهلو دراز می کشید، از یک بالش ضخیم تری استفاده کنید تا سر و گردن در میان شانه ها و در راستای بدن قرار گیرند.

برای پایین تنه: از یک بالش در بین زانوهای خود استفاده کنید تا باسن با بدن در یک راستا قرار بگیرند، به طوری که پایین تر نباشد.

اشتباهات (به پهلو خوابیدن)

بالش خیلی ضخیم/بزرگ

کمردرد

اگر بالش شما بیش از حد ضخیم باشد، زاویه گردن شما کاملاً بسته می شود و روی کل بدن شما تاثیر می گذارد. برای ایجاد توازن مناسب، باید سرتان بین شانه قرار گرفته باشد.

بالش خیلی نازک/کوچک

بهترین مدل خوابیدن برای رفع کمردرد

با این اشتباه گردن شما به سمت پایین فرو می رود و فشار زیادی به گردن و شانه های شما وارد می کند. این حالت نیز باعث برهم زدن توازن بدن می شود.

نکته 2

مراقب نحوه وارد شدن به رختخواب و بیرون آمدن از آن باشید

کمردرد

بلند شدن و خروج سریع از رختخواب یا وارد شدن سریع به رختخواب می تواند باعث تشدید کمردرد شود، بنابراین در هر دو حالت محتاط باشید.

  • هنگام خوابیدن: روی لبه تخت بنشینید. قسمت مرکزی بدنتان درگیر کنیدو در حالی که خود را با ساعد خود حمایت می کنید، روی پهلو خم شوید. همزمان زانوهای خود را روی تخت بیاورید. حالا می توانید در حالت پهلو بمانید یا به پشت بغلتید.
  • هنگام برخاستن از رختخواب: برعکس قرار گرفتن در رختخواب را انجام دهید. ابتدا به سمت لبه تخت بغلتید، زانوهایتان را خم کنید، قسمت مرکزی بدنتان را درگیر کنید، سپس از بازوهایتان برای فشار دادن به سمت بالا استفاده کنید و پاهایتان را روی لبه تخت بیاورید. این کار از نشستن ناگهانی شما که می تواند باعث درد شود جلوگیری می کند.

نکته 3

بهترین تشک و بالش را برای کمر خود بیابید

کمردرد

درست مانند وضعیت خوابیدن، یک نوع تشک یا بالش واقعی وجود ندارد که برای همه افراد مبتلا به کمردرد کارساز باشد، بنابراین مطمئن شوید که بهترین نوع را انتخاب می کنید.

به طور کلی، تشکی که انتخاب می کنید نباید خیلی سفت یا خیلی نرم باشد. هدف از انتخاب این تشک حمایت از مشکل کمر شماست پس سعی کنید تشکی را انتخاب کنید که خیلی داخل آن فرو نروید.

به دنبال بالش هایی باشید که در حالت خوابیدن به پشت و پهلو از سر و گردن شما پشتیبانی کنند . بالش های طبی وجود دارند که برای هر دو موقعیت مناسب هستند. به یاد داشته باشید که معمولاً هنگام دراز کشیدن به پشت به بالش نازک‌تر و هنگام خوابیدن به پهلو به بالش ضخیم‌تر نیاز دارید.

نکته شماره 4

در وضعیت خیلی خمیده یا خیلی صاف نخوابید

کمردرد

مطمئن شوید که پشت شما در طول شب خیلی خمیده یا خیلی صاف نباشد. شما باید مراقب وضعیت خنثی ستون فقرات باشید. وقتی متوجه شدید که از حالت خنثی منحرف می شوید، سعی کنید دوباره تنظیم کنید!

نکته 5

روی شکم نخوابید

کمردرد

بهتر است از خوابیدن روی شکم خودداری کنید زیرا فشار اضافی بر عضلات گردن شما وارد می کند و همچنین ستون فقرات شما را در حالت هایپرلوردوزیس (معروف به بیش از حد قوس دار) قرار می دهد. اگر نمی توانید از این وضعیت اجتناب کنید، سعی کنید یا از یک بالش بسیار نازک استفاده کنید یا از استفاده از بالش صرف نظر کنید.

نکته 6

قبل از خواب با یک حمام گرم مدیتیشن و استراحت کنید

بهترین مدل خوابیدن برای رفع کمردرد

تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان می دهد سلامت روانی می تواند به کمردرد کمک کند. بنابراین، حمام آب گرم، یا مدیتیشن/ انجام کارهای تنفسی قبل از خواب، می تواند مفید باشد. این به کند کردن سیستم عصبی شما کمک می کند و به شما کمک می کند تا از نظر ذهنی برای خواب آماده شوید.

بهترین کار برای بهبود وضعیت بدنی ، قدرت و تسهیل در حرکت، انجام تمرینات اصلاحی می باشد. رایج ترین علل عدم تعادل وضعیتی که به باید به آن ها بپردازید گودی بیش از حد کمر و قرار گرفتن سر به سمت جلو می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha