رئیس كمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: آمارها نشان می‌دهد وضعیت آلودگی هوا در تهران در حال بدتر شدن است؛ ولی با این وجود خبری از اقدامات مؤثر و گام‌های بزرگ برای مقابله با آلودگی هوای تهران نیست.

 سلامت نیوز : رئیس كمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: آمارها نشان می‌دهد وضعیت آلودگی هوا در تهران در حال بدتر شدن است؛ ولی با این وجود خبری از اقدامات مؤثر و گام‌های بزرگ برای مقابله با آلودگی هوای تهران نیست.

به گزارش  فارس، معصومه ابتكار در سیصد و هشتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران به مقایسه آمارهای مربوط به آلودگی هوا در 2 ماه نخست امسال و سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: در 2 ماه نخست سال گذشته 13روز هوای پاك در تهران داشتیم در حالی كه این رقم در سال جاری به صفر رسیده است.

وی ادامه داد: سال گذشته شاهد 43 روز هوای سالم بودیم ولی این رقم در سال جاری 31 روز بوده است همچنین در 2 ماه اول سال گذشته 6 روز هوا ناسالم بوده؛ ولی امسال در مدت مشابه 30 روز هوای ناسالم را پشت سر گذاشتیم.

رئیس كمیته محیط زیست شورای شهر تهران تصریح كرد: این آمار نشان می‌دهد وضعیت آلودگی هوا در تهران در حال بدتر شدن است ولی با این وجود خبری از اقدامات مؤثر و گام‌های بزرگ برای مقابله با آلودگی هوای تهران نیست.

وی افزود: متأسفانه برخی پایگاه‌های سنجش آلودگی هوا یا تعطیل هستند یا دستگاه‌هایشان غیرفعال است در حالی كه بد بودن وضعیت بد هوای امسال تهران نیز قابل پیش‌بینی است.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در ادامه اظهارات ابتكار در این باره گفت: در مورد بحث آلودگی هوا با رئیس سازمان محیط زیست جلساتی را برگزار كردیم كه امیدواریم نتیجه بخش باشد.


* یكی از دلایل آلودگی هوا وزش باد توأم با ریزگردهای خارج از ایران است
----------------------------------------------------------------------------------

خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر نیز اظهار داشت: موضوع آلودگی هوا در استانداری تهران در حال پیگیری است و جلسات مطلوبی در این زمینه برگزار شده، البته یكی از دلایل آلودگی هوا ورزش باد توأم با ریزگردها بوده كه منشاء آن به خارج از ایران مربوط است.

حبیب كاشانی عضو كمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در ادامه اظهارات اعضای شورای شهر ضمن قدردانی از شهرداری تهران برای احداث فاز اول بوستان ولایت، گفت: بوستان ولایت می‌تواند در كاهش آلودگی هوا تاثیر گذار باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha