محققان گزارش می دهند که کافئین ممکن است به جبران برخی از خطرات سلامتی رژیم های پر چربی و قند کمک کند.

کافئین برخی از خطرات رژیم های پر چرب و قندی را جبران می کند

سلامت نیوز: محققان گزارش می دهند که کافئین ممکن است به جبران برخی از خطرات سلامتی رژیم های پر چربی و قند کمک کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، دانشمندان دانشگاه ایلینویز تحقیقاتی را در مورد موش انجام داده اند و دریافتند حیواناتی که از کافئین عصاره شده از چای ماته استفاده می کردند ۱۶ درصد وزن کمتری کسب کردند وکاهش ۲۲ درصدی در چربی بدن نسبت به موش هایی که چای ماته بدون کافئین مصرف می کردند داشتند.

محققان خاطرنشان کردند که اثرات چای ماته مشابه کافئین مصنوعی و عصاره آن از قهوه است.

برای چهار هفته، موش ها رژیم غذایی حاوی ۴۰ درصد چربی، ۴۵ درصد کربوهیدرات و ۱۵ درصد پروتئین مصرف کردند. آنها همچنین یکی از اشکال کافئین را به مقدار معادل انسانی که روزانه چهار فنجان قهوه می نوشد، مصرف کردند.

یکی از محققان این مطالعه گفت:”با توجه به یافته ها، چای و کافئین می توانند ضد چاقی محسوب شوند.” وی گفت: “نتایج این تحقیق برای درک نقش چای ماته و کافئین به عنوان راهکارهای بالقوه برای جلوگیری از اضافه وزن و چاقی، و همچنین اختلالات متابولیکی متعاقب این بیماری می تواند برای انسان مقیاس شود.”

در پایان این مطالعه چهار هفته ای، محققان دریافتند که درصد جرم لاغری بدن در گروه های مختلف موش ها تفاوت معنی داری دارد، با این حال، آنهایی که کافئین را از چای ماته، قهوه یا منابع مصنوعی مصرف می کنند چربی بدن کمتری جمع می کنند.

چای ماته یک نوشیدنی گیاهی سرشار از فیتوشیمیایی ها، فلاونوئیدها و اسیدهای آمینه است. مقدار کافئین در هر وعده در چای ماته از ۶۵-۱۳۰ میلی گرم است، در مقایسه با ۳۰-۳۰۰ میلی گرم کافئین در یک فنجان قهوه دم کرده.

منبع: www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha