سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
کد خبر: 287084

این بیماری اخیرا به شكل سونامی در حال افزایش است و متاسفانه اطلاع‌رسانی كامل و جامعی در مورد آن، صورت نگرفته است.

درمان زگیل تناسلی

سلامت نیوز: این بیماری اخیرا به شكل سونامی در حال افزایش است و متاسفانه اطلاع‌رسانی كامل و جامعی در مورد آن، صورت نگرفته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،بیماری كه از طریق تماس پوستی منتقل می‌شود و ممكن است در بدن فرد مبتلا با خاراندن و كندن یا اصلاح و تیغ زدن، پخش شود.بی‌شك باید وجود هرگونه زائده پوستی در ناحیه تناسلی را جدی بگیرید و به پزشك مراجعه كنید.

نكته مهم این است كه استفاده از كاندوم در رابطه جنسی به تنهایی از انتقال بیماری جلوگیری نمی‌كند. همچنین اصلاح موهای ناحیه تناسلی قبل از رابطه جنسی، ریسك انتقال بیماری را بالا می‌برد.راه‌های درمانی مختلفی برای از بین بردن كلونی‌های ویروسی (زگیل) وجود دارد، ولی نكته مهم این است كه هیچ‌كدام از روش‌های درمانی، یك جلسه‌ای نیستند و معمولا درمان، ظرف چند جلسه انجام می‌شود. بعد از این‌كه زگیل‌ها از بین رفتند، ایمنی بدن، طی چند ماه، ویروس را ریشه‌كن خواهد كرد.

بهترین روش درمان و ریشه‌كنی، استفاده از كرایو یا همان روش انجماد زائده است. در جلسه اول تمام زائده‌ها منجمد می‌شوند و ظرف چند روز از بین می‌روند. بعد از درمان اولیه، اصلاح موهای ناحیه تناسلی ممنوع می‌شود تا اگر زائده ریزی جا مانده باشد، مجددا پخش نشود. جلسه بعدی درمان یك ماه بعد انجام می‌شود، بیمار به كلینیك مراجعه می‌كند و به‌طور كامل ارزیابی می‌شود تا در صورت وجود ضایعه، مجددا فریزانجام شود.معمولا جلسه ارزیابی آخر نیز ظرف سه تا چهار ماه از شروع درمان انجام می‌شود.

از روش‌های مرسوم دیگر می‌توان به استفاده از لیزر مونوكسید كربن اشاره كرد كه تاثیری معادل فریز دارد، ولی پرهزینه‌تر است.استفاده از كوتر و سوزاندن زائده‌ها با جریان الكتریسیته به‌علت امكان پخش ویروس از طریق دود ناشی از سوزاندن، تقریبا منسوخ شده است. از روش‌های دیگر نیز می‌توان به استفاده از محلول‌های اسیدی موضعی اشاره كرد، اما این روش‌ها نیز به‌علت زمانبر بودن و خطر آسیب به بافت سالم مجاور، تقریبا ناكارآمد هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha