مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با اشاره به پرداخت ۲۸۰ هزار فقره تسهیلات به نیازمندان در ۹ ماهه سال جاری گفت: تاکنون بیش از ۲۵۰ هزار خیر در این صندوق سپرده‌گذاری کرده‌اند که تمام اعتبارات سپرده شده، به نفع محرومان وام داده خواهد شد.

واریز بسته معیشتی مددجویان ساعت ۲۴ امشب به حساب سرپرستان خانوار

سلامت نیوز: مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با اشاره به پرداخت ۲۸۰ هزار فقره تسهیلات به نیازمندان در ۹ ماهه سال جاری گفت: تاکنون بیش از ۲۵۰ هزار خیر در این صندوق سپرده‌گذاری کرده‌اند که تمام اعتبارات سپرده شده، به نفع محرومان وام داده خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مجید باجلان با تبریک نامگذاری ۱۴ اسفند به عنوان روز «ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه» در تقویم رسمی کشور از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، افزود: قرض‌الحسنه در کمیته امداد سابقه‌ای ۴۰ ساله دارد و در نخستین اساسنامه این نهاد در کنار رسیدگی به امور معیشتی و حمایتی، بر قرض‌الحسنه برای مددجویان و نیازمندان تاکید شده است.

وی با بیان اینکه گره‌گشایی از نیازمندان از ماموریت‌های اصلی کمیته امداد است، ادامه داد: ۱۴ اسفند همزمان با تاسیس کمیته امداد در سال ۵۷، از گذشته به عنوان روز «احسان و نیکوکاری» نامگذاری شده بود که از امسال به عنوان روز ترویج فرهنگ قرض الحسنه نیز شناخته خواهد شد.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به راه‌اندازی این صندوق در سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: کمیته امداد پرچم‌دار قرض‌الحسنه در کشور است و با اتکا به تجربه ۴۰ ساله خود در این زمینه، صندوق امداد ولایت را با مجوز بانک مرکزی تاسیس کرده است.

باجلان اضافه کرد: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در حال حاضر ۳۲ شعبه در سراسر کشور دارد و از زمان تاسیس تاکنون، یک میلیون فقره وام معادل سه هزار میلیارد تومان قرض‌الحسنه به مددجویان و نیازمندان پرداخت کرده است.

وی بر اهمیت سپرده‌گذاری خیران در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت تاکید کرد و گفت: صندوق امداد ولایت هیچ‌گاه به سمت کار اقتصادی با سپرده‌ها نرفته و طبق اساسنامه نخواهد رفت و تمام اعتبارات سپرده شده به نفع محرومان تسهیلات داده خواهد شد.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۲۵۰ هزار خیر در این صندوق سپرده‌گذاری کرده‌اند، که گردش این سپرده‌ها به حدود ۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

باجلان اظهار کرد: صندوق امداد ولایت به عنوان یک صندوق قرض‌الحسنه واقعی هیچگونه سود و کارمزدی از تسهیلات کارگشایی نیازمندان دریافت نمی‌کند و برای دیگر وام‌ها نیز تنها ۳ درصد کارمزد در ابتدای پرداخت کسر می‌شود.

وی ضمانت متناسب با شرایط مددجویان را از ویژگی‌های تسهیلات صندوق امداد ولایت دانست و افزود: علاوه بر وام تا سقف ۱۰ میلیون تومان برای کارگشایی، تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی ودیعه مسکن، وام تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای اشتغال و خودکفایی و تا ۳۵ میلیون تومان برای تامین مسکن نیازمندان ارائه می‌شود.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت بر نظارت بانک مرکزی و موسسه حسابرسی مفید راهبر بر عملکرد این صندوق تاکید کرد و ادامه داد: اعتبارات پرداخت وام صندوق در سال جاری معادل ۲ هزار میلیارد تومان است که در ۹ ماهه امسال ۱۶۸۰ میلیارد تومان وام در قالب ۲۸۰ هزار فقره پرداخت شده است.

باجلان با بیان اینکه میزان وام پرداختی به نیازمندان تا پایان سال جاری به ۴۰۰ هزار فقره خواهد رسید، گفت: برای سال آینده سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای صندوق پیش‌بینی شده که در نظر داریم میزان وام پرداختی را به ۵۰۰ هزار فقره افزایش دهیم و همچنین سرانه وام پرداختی نیز بیشتر خواهد شد.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، وی با اشاره به پرداخت مبالغ سبد معیشتی مددجویان از سوی صندوق امداد ولایت، گفت: این صندوق از سوی بانک مرکزی به عنوان عاملیت پرداخت سبد معیشتی شناخته شده و مبالغ سبد معیشتی مددجویان ساعت ۲۴ امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha