رئیس پلیس فتای پایتخت، از دستگیری متهمی خبر داد که با وعده دروغین ازدواج از دختر جوان اخاذی می‌کرد. سرهنگ تورج کاظمی اظهارکرد: دوم مهرماه امسال خانمی 30 ساله ساکن شرق تهران با در دست‌داشتن شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای «ناحیه 31 تهران» به پلیس فتا مراجعه و اظهارداشت: «در شبکه اجتماعی تلگرام با آقایی آشنا شدم و ایشان در طول آشنایی از کار و موقعیت اجتماعی خود صحبت می‌کرد تا اینکه پس از مدتی گفت‌وگو به من ابراز علاقه کرد و بین ما اعتماد و رابطه عاطفی عمیقی ایجاد شد.

اخاذی از دخترجوان با وعده ازدواج

سلامت نیوز:رئیس پلیس فتای پایتخت، از دستگیری متهمی خبر داد که با وعده دروغین ازدواج از دختر جوان اخاذی می‌کرد. سرهنگ تورج کاظمی اظهارکرد: دوم مهرماه امسال خانمی 30 ساله ساکن شرق تهران با در دست‌داشتن شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای «ناحیه 31 تهران» به پلیس فتا مراجعه و اظهارداشت: «در شبکه اجتماعی تلگرام با آقایی آشنا شدم و ایشان در طول آشنایی از کار و موقعیت اجتماعی خود صحبت می‌کرد تا اینکه پس از مدتی گفت‌وگو به من ابراز علاقه کرد و بین ما اعتماد و رابطه عاطفی عمیقی ایجاد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از رونامه آرمان ملی ،در طی این مدت ارتباط با هم قرار ملاقات حضوری گذاشتیم و برای ازدواج برنامه‌ریزی کردیم و در این ملاقات‌ها، وی با ترفند قول ازدواج اعتماد مرا جلب کرد و تعدادی از عکس‌ها و فیلم‌های خصوصی‌ام را برایش ارسال کردم».

رئیس پلیس فتا گفت: شاکی در ادامه اظهارات خود گفت، پس از مدتی متوجه شدم تمامی صحبت‌های متهم دروغ و واهی است و صرفا می‌خواسته اعتمادم را جلب کند و کم‌کم ارتباطم را کمتر و کمتر کردم. بعد از به‌هم خوردن ارتباطمان و دادن جواب منفی به وی، گوشی‌ام را سرقت و به تمام عکس‌ها، فیلم‌ها و اطلاعات شخصی و خانوادگی‌ام دسترسی پیدا کرد. کاظمی افزود:

شاکی در ادامه گفت، آزار و اذیت متهم از اینجا شروع و چهره واقعی‌اش نمایان شد و از آن پس با ارسال تصاویر و فیلم‌های شخصی‌ام مبالغی از من اخاذی می‌کرد. چندبار برای حفظ آبرویم درخواست‌هایش را اجرا کردم ولی هربار درخواست دیگری داشت. حدود پنجاه میلیون ریال من تاکنون به وی پول داده‌ام.

ولی او دست از اخاذی و مزاحمت بر نداشت و مدام از من درخواست پول‌های بیشتری می‌کرد تا اینکه از من خواست از خودم فیلم تهیه کنم و برایش بفرستم و به محض اینکه اعتراض کردم مرا تهدید به انتشار تمام فیلم‌های خصوصی‌ام کرد. رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به اینکه شناسایی مخفیگاه وی در دستور کار قرار گرفت، گفت:

پس از بررسی‌های فنی و پلیسی، محل اختفای متهم در در جنوب تهران شناسایی و دستور دستگیری متهم از مرجع قضائی اخذ شد. این مقام انتظامی گفت: پس از هماهنگی با دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای تهران، بیستم آذرماه تیمی از ماموران پلیس فتا به مخفیگاه متهم اعزام و موفق شدند متهم را در یک عملیات پلیسی در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس انتقال دهند. وی افزود:

متهم که در ابتدا منکر جرم ارتکابی بود، پس مشاهده دلایل و مستندات پلیس لب به اعتراف گشود و به جرم ارتکابی اعتراف کرد و گفت: از کرده خود پشیمانم و هرگز فکر نمی‌کردم که در برابر پلیس و قانون قرار بگیرم.

رئیس پلیس فتای پایتخت گفت: نتیجه اعتماد بی‌جا و کورکورانه کاربران منجر به دردسر و ناراحتی برای آنها می‌شود، اما افرادی که پا را از قانون فراتر گذاشته و به‌دنبال منافع شخصی و غیراصولی و خارج از چارچوب قانون و مقررات فضای مجازی باشند، قطعا با برخورد پلیس و دستگاه قانون‌گذار مواجه خواهد شد. وی در پایان اشاره کرد: با کشف جزئیات پرونده و انجام تحقیقات تکمیلی متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha