رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، ‌ خبر از کنترل اپیدمی آنفلوآنزا داد و گفت: با فروکش کردن بیماری، نگرانی درباره این بیماری مرتفع شده است.

فروکش موج آنفلوآنزا در کشور/۳ فوتی در هفته گذشته

سلامت نیوز:رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، ‌ خبر از کنترل اپیدمی آنفلوآنزا داد و گفت: با فروکش کردن بیماری، نگرانی درباره این بیماری مرتفع شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر حسین عرفانی در تشریح آخرین وضعیت همه‌گیری آنفلوآنزای فصلی انسانی، گفت:  طی هفته گذشته یعنی از شنبه گذشته (هفتم دی ماه) تا روز جمعه (۱۳دی ماه)، سه نفر بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا فوت شده‌اند و به این ترتیب تاکنون مجموع موارد فوت شده بر اثر اپیدمی فصلی آنفلوآنزا در سال جاری به ۱۱۳ مورد رسیده است.


وی با بیان اینکه سه نفر فوتی مربوط به استان‌های تهران، آذربایجان‌غربی و آذربایجان شرقی بوده‌اند، اظهار کرد: طی جمع‌آوری اطلاعات از سامانه‌ها، اپیدمی و همه‌گیری آنفلوآنزا در کشور فروکش کرده است و از این بابت دیگر دغدغه‌ای وجود ندارد. موارد بستری عفونت‌های شدید تنفسی به شدت کاهش یافته است و نسبت درصد بار مراجعه سندروم  «ILI» یا بیماران با علائم تب و سرفه به کل موارد مراجعه کننده از عدد ۲.۵ درصد کمتر شده که نشان دهنده آن است که بیماری از حالت همه‌گیری خارج و کنترل شده است.


رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: در جریان اپیدمی آنفلوآنزا به دنبال محدود کردن بیماری و کنترل آن هستیم، اما باید توجه کنیم امکان خروج کامل این مهمان ناخوانده از کشور وجود ندارد و موارد تک‌گیر بیماری‌را شاهد خواهیم بود. قطعا با رعایت بهداشت فردی و رعایت نکات پیشگیرانه می‌توانیم شاهد کاهش موارد تک‌گیر بیماری نیز باشیم.


وی با اشاره به اینکه رفتار ویروس آنفلوآنزا در ۹۰ درصد موارد قابل پیش‌بینی است، تصریح کرد: اما نباید از ۱۰ درصدی که با توجه به تغییر و تنوع رفتار عامل بیماری‌زا آن را غیرقابل پیش‌بینی می‌کند نیز غافل بود. درصورتی که شرایط انتقال فراهم باشد با عدم رعایت نکات بهداشتی امکان انتقال بیماری و بروز شرایط اپیدمی مجدد بیماری دور از انتظار نخواهد بود. هرچند تاکنون شواهدی مبنی بر وجود موج دوم بیماری گزارش نشده است.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha