بیمه تکمیلی در‌مان فرهنگیان در این سال‌ها با اما و اگرهای بسیاری مواجه بوده است. چرا که یکی از مشکلات اصلی معلمان مسائل مربوط به بیمه درمانی است.

سلامت نیوز:بیمه تکمیلی در‌مان فرهنگیان در این سال‌ها با اما و اگرهای بسیاری مواجه بوده است. چرا که یکی از مشکلات اصلی معلمان مسائل مربوط به بیمه درمانی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران ،معلم‌ها سال هاست که بر این باورند بیمه تکمیلی‌شان از دیگرسازمان‌های دولتی عقب‌تر است و انتظار دارند پوشش درمانی‌شان در حد دیگر دستگاه‌های اجرایی باشد.

البته مسئولان آموزش و پرورش هم بارها تأکید کرده‌اند که تلاش می‌کنند تا شرایط بیمه تکمیلی در‌مان معلمان را ارتقا دهند برای همین مسئولان وزارت آموزش و پرورش امسال در این زمینه بیمه تکمیلی معلمان را تغییر داده اند.

آنها به روش صندوقی عمل کرده و بسته‌های خدمتی درمانی را برای فرهنگیان در دو مدل الف و ب ارائه داده‌اند تا آنها هر کدام را که می‌خواهند انتخاب کنند.به گزارش «ایران»، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره روش صندوقی بیمه معلمان تأکید کرد: به‌دلیل افزایش بی‌رویه تعرفه‌های پزشکی و نرخ حق بیمه نامتعارف اعلامی از سوی شرکت‌های بیمه‌گر ما روش صندوقی را انتخاب کردیم.

در روش صندوقی تمرکز وجوه حق بیمه فرهنگیان در حساب صندوق درمان تکمیلی وزارت آموزش‌وپرورش و پرداخت به شرکت مجری جهت واریز به‌حساب بیمه‌شدگان و مراکز درمانی طرف قرارداد پس‌از بررسی اسناد و مدارک پزشکی انجام می‌شود.

علی الهیار ترکمن تأکید کرد: مهم‌ترین وظایف شرکت مجری قرارداد انعقاد قرارداد با مراکز درمانی؛ ارائه معرفی‌نامه به بیمه‌شدگان جهت دریافت خدمات از مراکز مذکور و دریافت اسناد و مدارک پزشکی بیمه‌شدگان جهت بررسی و پرداخت خسارت است.

او با اشاره به اینکه تمام شرکت‌های بیمه‌ای می‌توانند به روش صندوقی فعالیت کنند، اظهار داشت: تنها شرکتی که مجوز فعالیت روش صندوقی را دارد شرکت آتیه سازان حافظ است که زایمان، چشم (لیزیک و لازک و...) عینک و آمبولانس خدماتی است که در بیمه درمان تکمیلی سقف‌دار است. الهیار ترکمن درباره مهم‌ترین ویژگی تعهدات درمانی ارائه شده در روش صندوقی اظهار داشت:

پرداخت هزینه‌های بیماران خاص و صعب‌العلاج بدون کسر فرانشیز و به‌صورت آنلاین، بدون سقف بودن بخش عمده‌ای از تعهدات درمانی و مدیریت مستقیم و نظارت آموزش‌وپرورش بر اجرای قرارداد روش صندوقی از جمله ویژگی‌های این تعهد است.

در روش صندوقی به ازای هر فرد بیمه‌شده قریب به هفتصد هزار ریال کاهش هزینه نسبت به روش بیمه‌گری داریم. او در ادامه گفت: دریافت کمترین نرخ حق بیمه از بیمه‌شدگان به‌دلیل عدم پرداخت سود به شرکت‌های بیمه‌گر و (۷درصد کارمزد) و عدم پرداخت سهم بیمه مرکزی (۱۲درصد)، امکان کنترل خدمات متناسب با میزان مصرف القایی؛ نظارت مستقیم آموزش‌وپرورش در رسیدگی و پرداخت هزینه‌های درمانی بیمه‌شدگان؛ افزایش تعهدات و ارائه خدمات بهتر و بیشتر به بیماران خاص و صعب‌العلاج؛ از جمله محاسن روش صندوقی است.الهیار ترکمن اظهار داشت:

حدود یک میلیون و 500 هزار فرهنگی و افراد تحت تکفل آنها تحت پوشش این بیمه هستند. در این نوع قرارداد تعداد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی طرف قرارداد افزایش پیدا می‌کند.

بر اساس آمارهای ما معادل ۵۰۰ بیمارستان و مرکز درمانی در سراسر کشور به سقف مراکز سال قبل اضافه‌شده است. بیش از 5 هزار مرکز در سراسر کشور طرف قرارداد شرکت بیمه آتیه سازان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha