محققان استرالیایی با استفاده از سلول‌های بنیادی انسان، نرون‌های مسدود کننده درد را مهندسی کرده‌اند که معتقدند می‌تواند پایه و اساسی برای انواع پیشرفته درمان دردهای مزمن باشد.

ابداع داروهای تسکین دهنده درد از سلول‌های بنیادی انسان

سلامت نیوز:محققان استرالیایی با استفاده از سلول‌های بنیادی انسان، نرون‌های مسدود کننده درد را مهندسی کرده‌اند که معتقدند می‌تواند پایه و اساسی برای انواع پیشرفته درمان دردهای مزمن باشد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محققان دانشگاه «سیدنی» در تلاش برای ابداع درمان های پیشرفته برای دردهای نوروپاتی به این موفقیت دست یافتند.

به گزارش پایگاه اینترنتی نیواطلس،دردهای نوروپاتی در واقع به حساسیت و دردی گفته می شود که از محرک های معمولاً بی ضرر در پی آسیب عصبی احساس می شود ؛ معمولا روش ساده ای برای تسکین این درد وجود ندارد. اکنون محققان دانشگاه سیدنی در واقع زیست پذیری نوع جدیدی از نرون های مسدود کننده درد را نشان می دهند که برای اولین بار از سلول‌های بنیادی انسان گرفته شده‌اند. 


امید می رود که این درمان جدید، جایگزین بی خطرتر و کم اعتیادآوری برای داروهای مسکنی باشد که از مواد افیونی درست شده‌اند. این درمان جدید همچنین از این قابلیت برخوردار است که تنها بخش های تحت تاثیر قرار گرفته را هدف قرار دهد و عوارض جانبی درمان را به حداقل برسانند.  


پروفسور «گرگ نیلی» نویسنده این مطالعه می گوید: آسیب عصبی می‌تواند به بروز دردهای ویرانگر نوروپاتیک منجر شود و برای اکثر بیماران درمان های مؤثری وجود ندارد. این موفقیت برای برخی از این بیماران به این معنی است که می‌توانیم از سلول های خود آن‌ها داروهایی برای از بین بردن درد بسازیم و این سلول ها می‌توانند علت اصلی درد را معکوس کنند.
نتایج این مطالعه در مجله Pain منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha