چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
کد خبر: 289171

نماینده مردم فسا در مجلس با تاکید بر اینکه تنها ۱۰ درصد پزشکان درآمد بالایی دارند، گفت: نصب کارتخوان به طور صددرصدی نمی‌تواند فرار مالیاتی را مدیریت می‌کند اما می‌تواند راهگشا باشد.

تنها ۱۰ درصد پزشکان درآمد بالایی دارند

سلامت نیوز: نماینده مردم فسا در مجلس با تاکید بر اینکه تنها ۱۰ درصد پزشکان درآمد بالایی دارند، گفت: نصب کارتخوان به طور صددرصدی نمی‌تواند فرار مالیاتی را مدیریت می‌کند اما می‌تواند راهگشا باشد.

به گزارش سلامت نیوز، محمدجواد جمالی‌نوبندگانی در گفت و گو با خانه‌ملت استفاده از کارت‌خوان را در جلوگیری از فرار مالیاتی پزشکان موثر دانست و گفت: بهتر است برای جلوگیری از ایجاد حساسیت بر روی یک قشر و صنف خاصی تمرکز نشود و نصب کارت‌خوان برای تمامی اصناف الزامی باشد البته هر چند نصب کارتخوان به طور صددرصدی نمی‌تواند فرار مالیاتی را مدیریت می‌کند اما می‌تواند راهگشا باشد و بی تاثیر نیست.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: هنرمندان و سلبریتی‌ها هم درآمد بالایی دارند و از بسیاری از کسانی که مغازه‌ای ندارند اما درآمد بسیار بالایی دارند مالیاتی اخذ نمی‌شود و در این رابطه اصناف زیادی را می‌توان نام برد که مالیات پرداخت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: حتی در بسیاری از کشورهایی که صدها سال جرائم سنگینی را برای فرار مالیاتی پیش‌بینی کرده‌اند فرار مالیاتی وجود دارد و برخی اظهارات در مورد عدم وجود فرار مالیاتی در برخی کشورها واقعیت ندارد؛ بازیکنانی مانند مسی و رونالدو که درآمدهای بسیار بالایی دارند و حتی برخی مقامات کشورهای اروپایی به دلیل فرار مالیاتی محاکمه شدند و زندان های تعلیقی گرفتند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: نصب کارتخوان در مطب پزشکان شروع خوبی است به شرطی که نظارت مناسبی انجام شود و اغلب پزشکان از این موضوع استقبال می‌کنند.

جمالی نوبندگانی با تاکید بر اینکه همه پزشکان درآمد خاص و بالا ندارند، تصریح کرد: در واقع 10درصد پزشکان مانند پزشکان زیبایی درآمد بسیار بالایی دارند و بسیاری از پزشکان دولتی درآمد چندانی ندارند و کارانه 2 تا 3 میلیونی می‌گیرند بنابراین تبلیغی که از درآمد پزشکان می‌شود عادلانه نیست و قضاوت غلط است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: نمی‌توان تشخیص داد که طلافروش چه تعداد فروش داشته یا وکیل از فلان متهم چقدر دستمزد گرفته است اما همه شلوغی مطب پزشکان را می‌بینند و تصور می‌کنند باید درآمد بسیار بالایی داشته باشند.

وی یادآور شد: از پزشکان به خاطر قصور پزشکی دیه گرفته می‌شود و زندانی می ‌شوند و حتی برخی هم که قصوری ندارند بارها به خاطر شکایات مردمی در حال رفت و آمد به دادگاه‌ها هستند؛ وضعیت کدام یک از صنوف به این شکل است؛ سایر اصناف شب‌ها راحت و بدون دردسر می‌خوابند اما پزشکان شب‌ها خواب راحت ندارند و با استرس می‌خوابند زیرا به طور مداوم باید به فکر جان مردم باشند؛ خدمت در مناطق محروم جز پزشکان برای کدام یک از صنوف اجبار است؟ بنابراین می‌طلبد نوع نگاه به درآمد پزشکان اصلاح شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha