سرپرست سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهر تهران از افزایش ۴۰ درصدی تماس مردمی برای انتقال کارتن‌خواب‌ها به گرمخانه خبر داد.

افزایش ۴۰ درصدی تماس مردمی برای انتقال کارتن‌خواب‌ها به گرمخانه

سلامت نیوز:سرپرست سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهر تهران از افزایش ۴۰ درصدی تماس مردمی برای انتقال کارتن‌خواب‌ها به گرمخانه خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم،سیدمالک حسینی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره وضعیت گرمخانه‌های شهر تهران در چند روز اخیر، اظهار کرد: علی‌رغم اینکه از دو روز گذشته تهران دمای هوای منفی 5 درجه را هم تجربه کرد خوشبختانه مشکلی خاصی نداشتیم چرا که تمهیدات لازم اندیشیده شده بود.


وی افزود: حدود 60 درصد کسانی که به گرمخانه‌ها مراجعه می‌کنند در تمام طول روز در این اماکن باقی می‌مانند ولی برخی دیگر که مصرف‌کننده مواد مخدر هستند گرمخانه‌ها را ترک می‌کنند. از این رو نگرانی‌هایی برای این دسته از مددجویان داشتیم.


سرپرست سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهر تهران تصریح کرد: با این حال شب 22 بهمن از نظر جذب مددجو رکورد تمام سال‌های اخیر را زدیم و توانستیم 421 نفر را به گرمخانه‌ها انتقال دهیم. این افراد کسانی بودند که خودشان به گرمخانه‌ها مراجعه نکردند یعنی حدود 100 نفر آنها در گرمخانه‌های سایر میدان آزادی، میدان تجریش و شوش ساماندهی شدند و باقی افراد نیز از طریق گشت‌های میدانی که در این روزها به صورت شبانه‌روزی فعال هستند جذب شدند.


وی با بیان اینکه در حال حاضر گرمخانه‌ها بدون درنظر گرفتن گرمخانه‌های سیار، حدود دو هزار نفر را پوشش می‌دهند، گفت: 21 گرمخانه در تهران وجود دارد که 4 مورد از آنها متعلق به زنان است؛ در حال حاضر در 20 گرمخانه پذیرش داریم و یکی از آنها گرمخانه اضطراری در منطقه دو است که خوشبختانه تاکنون نیاز به استفاده از آن نبوده اما تجهیز شده و آماده پذیرش است.


حسینی ادامه داد: 75 الی 80 درصد ظرفیت گرمخانه آقایان تاکنون مورد استفاده قرار گرفته ولی برای خانم‌ها ظرفیت خالی بیشتری داریم چرا که تنها 60 درصد ظرفیت گرمخانه بانوان پر شده است. عمده پذیرش‌ها نیز در گرمخانه خاوران است که جزو گرمخانه‌های فرامنطقه‌ای محسوب می‌شود.


وی تصریح کرد: سیستم اطلاع‌رسانی گشتهایمان بسته به اینکه مددجو در چه نقطه‌ای شناسایی شده و کدام گرمخانه ظرفیت بیشتری دارد، افراد را به گرمخانه‌ها منتقل می‌کنند. سعی ما پذیرش متوازن در گرمخانه‌هاست. با این حال بزرگترین گرمخانه‌ها در منطقه 9 و 15 قرار دارند و همچنین گرمخانه‌های مناطق 12 و 22 برای بانوان بیشترین پذیرش مددجو را دارند.


سرپرست سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهر تهران با اشاره به اینکه تقریبا 70 درصد مراجعه‌کنندگان گرمخانه‌ها ثابت هستند، ‌گفت: سیستم نظارتمان را توسعه داده‌ایم و جدا از 40 واحد گشتی که به طور شبانه‌روزی در سطح شهر فعال هستند، امسال از ظرفیت شهرداران نواحی، شهرداران شب و مجموعه‌هایی که به صورت شبانه در شهرداری فعالیت دارند بهره‌مند شدیم این افراد با همکاران گشت ما در تماس هستند و مددجویانی که در سطح شهر مشاهده کنند را به گشت‌هایمان گزارش می‌دهند.


وی در پایان گفت: از همکاری شهروندان تشکر ویژه‌ای داریم چرا که میزان توجه و گزارشات آنها برای معرفی مددجوها بسیار امیدوار کننده بود. در روزهای سرد میزان تماس‌هایشان 40 درصد افزایش داشت. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha