شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۱
کد خبر: 28920
سلامت نیوز : یك گروه داروسازی در فرانسه اعلام كرد كه تا سال 2015 میلادی واكسن تب دانگ تولید خواهد شد.

به گزارش  ایسنا، این گروه داروساز موسوم به سانوفی ادعا كرده است كه تا چهارسال آینده واكسن تب دانگ را توزیع می‌كند. بیماری تب دانگ یك عفونت انگلی از نوعی پشه است كه هر سال جان هزاران نفر را در سراسر جهان می‌گیرد.

جین لانگ رییس بخش تولید واكسن در این گروه خطاب به خبرنگاران در بانكوگ تاكید كرد كه این واكسن تقریبا تا سال 2015 توزیع خواهد شد.

وی تاكید كرد: زمان دقیق توزیع این واكسن به تایید قانونی آن در هر كشور با توجه به نتایج آزمایشات بالینی بستگی دارد. این واكسن كه برای اولین ‌بار برای مقابله با تب ‌دانگ تولید شده وارد فاز سوم آزمایشات بالینی شده است كه در واقع آخرین مرحله تا قبل از تایید قانونی دارو است.

در این مطالعه كه با هدف تعیین اثرگذاری واكسن انجام گرفت حدود 4000 كودك از استان مركز تایلند كه آمار بالایی از مبتلایان به این بیماری را دارد، شركت داده شدند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، تب دانگ موجب بروز علائم شدید شبه ‌آنفلوانزا می‌شود و هر سال حدود 50 میلیون نفر را مبتلا می‌كند كه بیشتر آنها در كشورهای درحال توسعه هستند. میكروب این عفونت چهار نسخه مختلف دارد كه یكی از آنها كشنده است.

تب دانگ در سالهای اخیر دوباره به عنوان یك تهدید و مشكل جدی بهداشت عمومی به ویژه در مناطق استوایی ظهور كرده است و در حال حاضر هیچ درمان یا واكسنی برای مقابله با آن وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha