شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
کد خبر: 293672

مطالعات محققان نشان می‌دهد پوشیدن کفش‌های بیومکانیکی جدید درد ناشی از آرتروز زانو را تا ۶۰ درصد کاهش می‌دهد.به گزارش ایرنا، این مطالعه با بررسی ۲۲۰ شرکت‌کننده مبتلا به آرتروز شدید زانو نشان می‌دهد کفش‌های بیومکانیکی جدید که با کفی خاصی طراحی شده‌اند، نقش مهمی در کاهش درد آرتروز زانو دارند.

کاهش درد آرتروز زانو با کفش بیومکانیکی

سلامت نیوز:مطالعات محققان نشان می‌دهد پوشیدن کفش‌های بیومکانیکی جدید درد ناشی از آرتروز زانو را تا ۶۰ درصد کاهش می‌دهد.به گزارش ایرنا، این مطالعه با بررسی ۲۲۰ شرکت‌کننده مبتلا به آرتروز شدید زانو نشان می‌دهد کفش‌های بیومکانیکی جدید که با کفی خاصی طراحی شده‌اند، نقش مهمی در کاهش درد آرتروز زانو دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آفتاب یزد  ،بین مفاصل به طور طبیعی نوعی روان‌کننده وجود دارد، ‌ زمانی‌که در بیماری آرتروز میزان تولید این روان‌کننده کاهش می‌یابد، مفاصل و غضروف‌ها به هم ساییده می‌شوند و علاوه بر ایجاد درد، باعث می‌شود بیمار در انجام فعالیت‌های عادی مانند راه رفتن و نشستن با مشکل مواجه شود. از طرفی بیماری آرتروز عامل از بین رفتن غضروف بین مفاصل است، در این حالت مفاصل و استخوان‌ها هنگام حرکت ساییده می‌شوند که با علایمی مانند درد، تورم و سفتی همراه هستند.

کفش‌های بیومکانیکی جدید به گونه‌ای طراحی شده‌اند که فشار وارد بر مفاصل زانو را کاهش می‌دهند. کفی این‌کفش‌ها دارای دو لاستیک محدب قابل تنظیم است و کاربر می‌تواند آنان را به گونه‌ای تنظیم کند که فشار وارد بر مفاصل زانو به حداقل کاهش یابد. محققان احتمال می‌دهند کفش‌های بیومکانیکی با ترمیم و تقویت عضلات پا در کاهش درد نقش دارند.این روش می‌تواند در کاهش درد ناشی از آرتروز لگن و کمر نیز موثر باشد.آرتریت (التهاب مفاصل) به التهاب دردناک در ناحیه مفاصل گفته می‌شود که یکی از بزرگ ترین معضلاتی است که افراد به مرور زمان و با گذشت سن با آن مواجه می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha