استفاده از روبات هوشمند مجهز به سیستم های شنیداری و بینایی امکان معالجه و درمان بیماران از سوی پزشکان را به صورت کنترل از راه دور ممکن کرده است.

این بار ایوارمندز از متخصصان علوم روباتیک در مرکز علوم سلامتی الیزابت دوم که ابداع کننده این سیستم رباتیک جدید است گفت: همواره نیاز است تا پزشکان و جراحان در کنار بیماران حضور یافته تا به بررسی شرایط فیزیکی آنها بپردازند.

اما اکنون این سیستم رباتیک که در بیمارستان هالی فاکس مورد آزمایش قرار گرفته است به پزشکان و جراحان این امکان را می دهد تا از هر گوشه ای از جهان به بررسی دقیق وضعیت بیماران خود بپردازند.

بر اساس گزارش روزنامه گوپ اندمیل، این سیستم روباتیک می تواند مرزها را شکسته و خود را به مکان های مختلف در سراسر جهان از جمله اتاق های عمل و مراکز بهداشتی در نقاط خطرناک و غیر قابل دسترس جهان رسانده و با استفاده از دوربین و سیستم شنوایی نصب شده بر روی آن آخرین وضعیت  بیماران را در اختیار پزشکان در گوشه دیگری از جهان قرار دهد.

صورت و صدای پزشکان و جراحان با استفاده از نمایشگر نصب شده بر روی این روبات در معرض دید بیمار قرار گرفته و از این طریق پس از بررسی های پزشکی ، بهترین شیوه های درمانی ارائه می شود.

ایوارمندزدر این خصوص گفت: این ربات هوشمند با هدف حرکت در هر گونه محیطی در سراسر جهان طراحی شده است. این ربات در حقیقت بیماران را به پزشکان متصل می کند.

وی در ادامه گفت : فرمان ها و پاسخ ها در لحظه رد و بدل می شود و مهم نیست که پزشک و بیمار چه فاصله ای با هم دارند. از نکات قابل توجه این سیستم رباتیک امکان استفاده از آن از طریق اتصال به اینترنت است.

کارشناسان هزینه ساخت چنین رباتی را 200 هزار دلار برآورد کردند و به گفته آنها گرچه هزینه ای بالایی است اما می توان از آن در کشورهایی نظیر افغانستان که امکان ارائه خدمات پزشکی محدود است استفاده بهینه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha