رئیس اداره امور بیماری های خاص دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در ارتباط با روند خدمات درمانی بیماران خاص و صعب العلاج در روزهای کرونایی، توضیحاتی ارائه داد.

وضعیت ارائه خدمات درمانی به ۷۰۰۰ بیمار خاص در روزهای کرونایی

سلامت نیوز:رئیس اداره امور بیماری های خاص دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در ارتباط با روند خدمات درمانی بیماران خاص و صعب العلاج در روزهای کرونایی، توضیحاتی ارائه داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، حسین عباسی مقدم، گفت: در حال حاضر حدود ۷۰۰۰ بیمار خاص از خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بهره مند می‌شوند که با شیوع بیماری کووید ۱۹ و اختصاص برخی از بیمارستان‌های معین به درمان این بیماری، اقدامات لازم برای هدایت و توزیع بیماران خاص در مراکز تحت پوشش و ارائه خدمات کیفی، مطلوب و رضایتبخش انجام شد.


وی با بیان اینکه کرونا یک بیماری ویروسی با قابلیت واگیری شدید است که برای افرادی مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و خاص خطر بیشتری را می‌تواند به همراه داشته باشد به تشریح وضعیت درمان بیماران خاص و صعب العلاج در این ایام پرداخت.


عباسی مقدم با تاکید بر اهمیت ایمنی بیماران خاص در مقابل کرونا ویروس، گفت: با اعلام بیمارستان‌های معین ریفرال کرونا در ابتدا بیماران همودیالیزی بیمارستان مسیح دانشوری، شهدای گمنام و لقمان حکیم را به سایر مراکز تابعه منتقل کردیم و بخش تالاسمی بیمارستان طرفه نیز به بیمارستان اشرفی اصفهانی منتقل شد.


به گفته وی، در این ایام بسته‌های بهداشتی شامل ماسک و محلول ضدعفونی دست به تعداد بیماران از طریق اداره کل پیوند و بیماری‌های خاص وزارت بهداشت تأمین شد و در اختیار بیمارستان‌ها و مراکز ارائه خدمات بیماران خاص قرار گرفت و در میان بیماران توزیع شد و همچنان این روند ادامه دارد.


رئیس اداره امور بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در خصوص وضعیت درمان بیماران دیالیزی گفت: در محدوده تحت پوشش دانشگاه ۵۸۳ تخت دیالیز فعال است و به ۲۵۷۳ بیمار خدمت رسانی می‌کند که بر اساس این آمار هم اکنون ضریب اشغال بیمار به تخت در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ۴/۴ است.


عباسی مقدم با اشاره به اقداماتی که درحوزه خدمات دارویی و صدور حواله الکترونیک دارو برای بیماران ام اس و پیوند عضو انجام شده است، خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته ۷ داروخانه طرف قرارداد معاونت درمان دانشگاه در این ایام خدمات دارویی مورد نیاز بیماران خاص را تأمین می‌کند.


وی در ادامه یادآور شد: خدمات دندانپزشکی رایگان به بیماران خاص و صعب العلاج در بیمارستان‌های کودکان مفید، طالقانی و دانشکده دندانپزشکی بر اساس بسته‌های حمایتی و پروتکل‌های پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ ارائه می‌شود.


رئیس اداره امور بیماری‌های خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ضمن تقدیر از حمایت‌های معاون درمان و زحمات پرسنل اداره بیماری‌های خاص در ارائه خدمات در این شرایط خاص، اظهار امیدواری کرد که با بازنگری و مهندسی مناسب فرآیندهای جاری شاهد ارتقای کمی و کیفی ارائه خدمات به بیماران خاص و صعب العلاج و افزایش رضایتمندی آنان باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha