سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
کد خبر: 294505

مصرف شربت خاکشیر به همراه عسل و آب ولرم به صورت ناشتا فواید سلامت زیادی برای سلامت پوست و دستگاه گوارش دارد.

لاغری با خاکشیر و دیگر خواص خاکشیر

سلامت نیوز: مصرف شربت خاکشیر به همراه عسل و آب ولرم به صورت ناشتا فواید سلامت زیادی برای سلامت پوست و دستگاه گوارش دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خاکشیر گیاهی است که به صورت خودرو در باغ‌ها و صحرا‌ها می‌روید.خاکشیر برگ‌هایی با بریدگی زیاد و گل‌های زرد روشن از تیره شب بو دارد. در این مطلب برخی از خواص این گیاه را بیان می‌کنیم. مصرف شربت و جوشانده خاکشیر مزایای سلامتی زیادی برای بدن دارد که در ادامه می خوانید:


خواص خاکشیر، کاهش وزن

خاکشیر نقش موثری در بهبود عملکرد دستگاه گوارش و لاغری دارد.برای کاهش وزن با خاکشیر، باید یک قاشق غذاخوری خاکشیر را بشویید و در یک لیوان آب ولرم حل سپس به این محلول مقداری شکر یا نبات اضافه کنید و هر روز ناشتا، آن را بنوشید.

مصرف ناشتای خاکشیر با شیر معده را تقویت و اشتها را زیاد می‌کند.

بخور خاکشیر برای درمان سرخک و آبله مرغان

مصرف شربت خاکشیر در کودکانی که دچار سرخک و آبله مرغان هستند باعث کاهش حرارت درونی می‌شود. برای این منظور شربت خاکشیر باید روزانه ۳ تا ۴ لیوان مصرف شود. برای رفع خارش و سوزش پوست کودک می‌توانید خاکشیر را بر روی زغال بریزید و با دود آن، بدن کودک را بخور دهید.

خواص خاکشیر در درمان جوش صورت

مخلوط ۲ قاشق غذاخوری خاکشیر با عرق شاه‌تره و عرق کاسنی به درمان جوش‌های صورت کمک شایانی می‌کند. برای این منظور باید یک استکان از هر یک از عرقیجات شاه‌تره و کاسنی را با هم مخلوط و آن را با ۲ قاشق غذاخوری خاکشیر ترکیب کنید. این درمان را باید به مدت سه هفته ادامه دهید. این نوشیدنی برای درمان گرفتگی صدا هم استفاده می‌شود.

دفع سنگ کلیه با خاکشیر

برای دفع سنگ کلیه باید ۳ قاشق غذا خوری ترنجبین را در یک لیوان آب به مدت ۵ ساعت خیس، سپس آن را صاف و با ۲ قاشق غذاخوری خاکشیر مخلوط کنید.


رفع بوی بد دهان با خاکشیر

برای رفع بوی بد دهان باید ترنجبین را به مدت ۵ تا ۶ ساعت درون آب خیس سپس آن را صاف، با یک تا ۲ قاشق غذاخوری خاکشیر مخلوط و هر روز عصر یک لیوان از شربت ترنجبین و خاکشیر را میل کنید.


طرز تهیه جوشانده خاکشیر

برای تهیه جوشانده خاکشیر نخست دانه‌های خاکشیر را ۱۵ دقیقه درون آب خیس کرده، سپس آب اضافی آن را خالی کنید و چندین مرتبه آن را به خوبی بشویید. خاکشیر را به مدت ۱۰ دقیقه با آب بجوشانید و پس از سرد شدن میل کنید.


موارد منع مصرف خاکشیر

افرادی که دچار ورم و زخم معده هستند باید مصرف خاکشیر را محدود کنند. اشخاصی که طبع سرد دارند و از بیماری‌های ناشی از طبع سرد از جمله روماتیسم و آرتروز رنج می‌برند، باید در استفاده از شربت خاکشیر احتیاط و آن را با عسل و عرق نعناع مصرف کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha