مدیرکل امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از دستگاه قضا خواست تا در خصوص پرونده‌های مرتبط با حوزه کودکان از ظرفیت مددکاران سازمان بهزیستی استفاده کند.

درخواست بهزیستی از قوه قضاییه درخصوص پرونده‌های مرتبط با کودکان

سلامت نیوز:مدیرکل امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از دستگاه قضا خواست تا در خصوص پرونده‌های مرتبط با حوزه کودکان از ظرفیت مددکاران سازمان بهزیستی استفاده کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،محمود علیگو در خصوص موضوع قتل رومنیا اشرفی، گفت: موضوع دفاع از حقوق کودکان ساختار رسمی در کشور دارد که در قوه قضاییه مستقر است. در مورد قضیه رومینا نیز براساس حکم قاضی پرونده، کودک‌آزاری اتفاق نیفتاده است و وقتی جرم به وقوع پیوسته، یک موضوع کاملا پلیسی - قضایی است، سازمان بهزیستی هم نمی‌تواند در این مورد مداخله‌ای انجام دهد.


وی در خصوص راهکارهای پیشگیری از وقوع چنین حوادثی افزود: بهزیستی این درخواست را دارد تا قوه قضاییه در مورد پرونده‌های مرتبط با حوزه کودکان به مددکاران بهزیستی اعتماد بیشتری داشته باشد یا حداقل با مددکاران سازمان بهزیستی مشورت صورت بگیرد.


مدیرکل امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در واقع قبل از وقوع چنین اتفاقاتی باید به حوزه مددکاری اجتماعی و البته نقش حمایتی سازمان بهزیستی به عنوان یک منبع اجتماعی توجه شود. این انتظار خیلی زیاد و پیچیده نیست. البته بخش زیادی از قضات هم این کار را انجام می‌دهند، با این وجود درخواست ما این است که این اقدام در قالب یک ابلاغیه عمومی رعایت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha