دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 295460

میزان استفاده هر فرد از ماسك می‌تواند درصد ابتلای وی به كرونا را بالا و پایین كند. بهزاد خوانساری‌نژاد، متخصص ویروس‌شناسی گفت: براساس دستاوردهای علمی اگر یك نفر مبتلا به ویروس كرونا باشد و از ماسك استفاده كند تا ۵۰ درصد خطر انتقال ویروس به اطرافیان را كاهش می‌دهد و اگر اطرافیان نیز از ماسك استفاده كنند، شانس ابتلا به كمتر از 5 درصد می‌رسد، بنابراین ماسك زدن از اهمیت بالایی برخوردار است.

كاهش 50 درصدی خطر كرونا با استفاده از ماسك

سلامت نیوز:میزان استفاده هر فرد از ماسك می‌تواند درصد ابتلای وی به كرونا را بالا و پایین كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،بهزاد خوانساری‌نژاد، متخصص ویروس‌شناسی گفت: براساس دستاوردهای علمی اگر یك نفر مبتلا به ویروس كرونا باشد و از ماسك استفاده كند تا ۵۰ درصد خطر انتقال ویروس به اطرافیان را كاهش می‌دهد و اگر اطرافیان نیز از ماسك استفاده كنند، شانس ابتلا به كمتر از 5 درصد می‌رسد، بنابراین ماسك زدن از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: ماسك زدن در جلوگیری از ابتلا به ویروس بسیار موثر است و می‌تواند زنجیره انتقال ویروس را تا میزان قابل‌توجهی كاهش دهد. البته نوع ماسك مصرفی به شرایط بستگی دارد، اگر افراد مطمئن باشند كه در فضا و شرایط كاملا آلوده قرار دارند بهتر است از ماسك‌های N95 استفاده كنند، اما اگر در چنین فضایی نباشند ماسك‌های مورد استفاده در اتاق‌های عمل موثر است، درواقع حتی استفاده از ماسك‌های دست‌ساز و پارچه‌ای، از ماسك نزدن بهتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha