عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی گفت: یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل‌بگیر هستند و براساس طرح متناسب‌سازی حقوق بیشترین میزان حقوق به بیشترین سابقه بیمه‌پردازی تعلق می‌گیرد.

جزییاتی از افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

سلامت نیوز: عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی گفت: یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل‌بگیر هستند و براساس طرح متناسب‌سازی حقوق بیشترین میزان حقوق به بیشترین سابقه بیمه‌پردازی تعلق می‌گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، مرتضی لطفی در خصوص متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: در حال حاضر یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری بازنشستگان تامین اجتماعی از حداقل‌بگیران محسوب می‌شوند.

عضو هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی افزود: حقوق این قشر از بازنشستگان تا اسفند سال گذشته برابر با یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود که بر اساس مصوبات مجلس شورای اسلامی مشمول متناسب‌سازی (ترمیم‌سازی حقوق) می‌شوند.

لطفی ادامه داد: شمار بازنشستگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی با احتساب خانواده نیز به ۷ میلیون و ۳۷ هزار نفر می‌رسد که نزدیک به دو میلیون نفر از این قشر یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دریافت و به طور حتم در تامین معیشت و هزینه‌های بهداشت و درمان هم با دشواری روبه‌رو می‌شوند.

به گفته وی، به منظور تحقق عدالت اجتماعی بیشترین میزان حقوق به بیشترین سابقه بیمه‌پردازی تعلق می‌گیرد.

لطفی ادامه داد: مطابق با این همسان‌سازی حداقل‌بگیران سازمان تامین اجتماعی با ۳۵ سال سابقه باید سه میلیون تومان دریافت کنند و مستمری ۳۰ روز سابقه نیز برابر با ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برآورد شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha