انتخاب موفقیت‌آمیز همسر مستلزم گذراندن سه مرحله انتخاب اولیه، دوره شناخت و تصمیم‌گیری نهایی در مورد اوست. با قرار دادن زمان مناسب برای سیر این مراحل و انجام ندادن این اشتباهات، شانس یک ازدواج موفق را از خود نگیرید.

4 اشتباه بزرگ از خواستگاری تا ازدواج

سلامت نیوز: انتخاب موفقیت‌آمیز همسر مستلزم گذراندن سه مرحله انتخاب اولیه، دوره شناخت و تصمیم‌گیری نهایی در مورد اوست. با قرار دادن زمان مناسب برای سیر این مراحل و انجام ندادن این اشتباهات، شانس یک ازدواج موفق را از خود نگیرید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت تبیان، هنگامی‌كه افراد در حال شناخت یكدیگر هستند‌، خانواده‌ها در تدارک جشن و تهیه جهیزیه و ... هستند. این باعث می‌شود جوان‌ها خود را در معرض یك عمل انجام شده ببینند و دوره شناخت كاركرد واقعی و اصلی خودش را از دست بدهد.


آسان‌گیری نابه‌جا
زن یا مرد جوان از برخی رفتار ناشایست فرد مقابل و یا مشكلات ارتباطی‌اش شک می­‌کند ولی این شک‌ها را نادیده می‌گیرد. نسبت به مواردی مثل گرایش فرد به مواد‌ مخدر، وابستگی‌ بسیار به خانواده، خسّت، عدم‌كنترل خشم، داشتن همنشینان ناشایست و تفاوت‌های عمیق و وسیع فرهنگی و فردی باید حساس بود. دقت کنید که این موارد به‌سادگی قابل چشم پوشی نیست و زیر یك سقف رفتن مشكلی را حل نمی‌كند.

بهتر است انجام آزمایش‌های پزشكی‌، پیش از آغاز مرحله شناخت مورد توجه قرار گیرد‌. گاه غفلت از این امر پیامدهای رنج‌آور و یا جبران‌ناپذیری را به‌دنبال می‌آورد


نداشتن توانایی تفكیک مسائل
معاشرت محدود در دوره شناخت‌، وابستگی و تعلق خاطر ایجاد می‌كند. این وابستگی و تعلق خاطر‌، زمانی دردسرساز می‌شود كه دو نفر متوجه می‌شوند مشكلات جدی در رابطه‌شان دارند، اما به‌دلیل بندهای احساسی قادر به تصمیم‌گیری عاقلانه نیستند‌. در این شرایط باید مسائل احساسی و عقلی را از هم تفکیک کرد و یادآور شد كه برای ‌تن ندادن به زندگی فرسایشی و قربانی نشدن به‌دلیل ازدواج اشتباه، باید دوره نقاهت روحی و احساسی و رنج دل كندن را تاب آورد.

به تأخیر انداختن آزمایش‌های پزشكی‌
بهتر است انجام آزمایش‌های پزشكی‌، پیش از آغاز مرحله شناخت مورد توجه قرار گیرد‌. گاه غفلت از این امر پیامدهای رنج‌آور و یا جبران‌ناپذیری را به‌دنبال می‌آورد. مثلا زمانی که زوج جوان پس از اطمینان یافتن از هماهنگی و توافق فكری و فرهنگی و ایجاد وابستگی و باور به یكدیگر‌، نتیجه منفی آزمایش را مانع ازدواج خود می‌بینند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha