سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
کد خبر: 297851

دیابت از شایع‌ترین بیماری‌های مزمن در جهان است. متاسفانه به‌علت سبك زندگی كم‌تحرك این روزها، میزان ابتلا به دیابت رو به افزایش بوده و عوارض آن دامن‌گیر بیماران و نظام درمان كشورها شده است.

مشكل ناتوانی جنسی در مبتلایان به دیابت

سلامت نیوز:دیابت از شایع‌ترین بیماری‌های مزمن در جهان است. متاسفانه به‌علت سبك زندگی كم‌تحرك این روزها، میزان ابتلا به دیابت رو به افزایش بوده و عوارض آن دامن‌گیر بیماران و نظام درمان كشورها شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه  جام جم ،سطح بالای قند خون در طولانی‌مدت با اثر منفی روی اعصاب و عروق، می‌تواند سیستم‌های داخلی بدن از جمله؛ بینایی، سیستم قلبی- عروقی و دستگاه ادراری تناسلی را تحت‌تاثیر قرار دهد.یكی از عوارض مهم این بیماری در مردان، اختلالات جنسی است كه معمولا خود را به صورت اختلال نعوظ نشان می‌دهد.

شیوع این اختلال به صورت نهفته و خاموش است و با گذشت زمان به‌تدریج خود را نشان می‌دهد و ماه به ماه و سال به سال تشدید می‌یابد؛ تا جایی كه فرد دیگر توانایی نعوظ و برقراری رابطه زناشویی را از دست می‌دهد.قدم اول در برخورد با این اختلال، تغییر سبك زندگی است.

افزایش تحرك و ورزش و كاهش وزن مهم‌ترین اقدام است. رژیم غذایی مناسب و كاهش وزن تحت‌نظر متخصص تغذیه، كنترل دقیق قند خون تحت‌نظر متخصصان غدد و ارزیابی قلبی- عروقی برای بررسی اختلالات همراه مثل فشار خون و نارسایی قلبی لازم است انجام شود.اندازه‌گیری هورمون‌های موثر در عملكرد جنسی، از اقدامات بعدی ماست.قدم بعدی در برخورد با این اختلال، درمان دارویی است.

تجویز داروهای كمكی برای درمان اختلال نعوظ از جمله سیلدنافیل و تادالافیل، تحت‌نظر پزشك و به میزان مناسب برای فرد شروع می‌شود. استفاده منظم روزانه از واكیوم، به منظور بهبود خون‌رسانی آلت و تقویت عروق می‌تواند كمك‌كننده باشد. در صورت ناكارآمد بودن روش‌های بالا، می‌توان از روش دارویی بعدی استفاده كرد كه شامل تزریق آمپول‌های مخصوص در آلت است كه قبل از هر بار رابطه انجام می‌شود.

در صورت مفید بودن تزریق، نحوه انجام آن به فرد آموزش داده می‌شود تا بتواند در منزل و بدون هیچ مشكلی، خودش انجام دهد. اما آخرین روش درمانی در صورت ناكارآمد بودن سایر روش‌ها، تعبیه پروتز آلت تناسلی در فرد است.در این روش با تعبیه وسایل مخصوص داخل بافت آلت، نعوظ را برای فرد امكان‌پذیر می‌كنیم. البته با توجه به هزینه بالا و شرایط ویژه این روش، در صورتی كه سایر اقدامات امتحان شده و هیچ اثری نداشته باشد،به عنوان خط آخر و اقدام نهایی، پروتز آلت تناسلی دوتكه یا سه‌تكه تعبیه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha