یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
کد خبر: 298056

یکی از مشکلات اغلب برندهای آرایشی و بهداشتی ایرانی، شباهت بسیار زیاد این محصولات با نمونه های خارجی است که این شباهت بیشتر در لوگو، بسته بندی، نام، و در واقع ظاهر محصول به چشم میخورد.

"زی" برندی با هویتی کاملا ایرانی

سلامت نیوز: یکی از مشکلات اغلب برندهای آرایشی و بهداشتی ایرانی، شباهت بسیار زیاد این محصولات با نمونه های خارجی است که این شباهت بیشتر در لوگو، بسته بندی، نام، و در واقع ظاهر محصول به چشم میخورد.


به گزارش سلامت نیوز، هر منطقه ی جغرافیایی، آب و هوای متفاوتی دارد، و محصولات آرایشی و بهداشتی هر کشور اغلب با توجه به وضعیت اقلیمی آن کشور طراحی میگردد. کشور ما، علیرغم تفاوت های اقلیمی که با کشورهای تولید کننده برند های آرایشی مطرح دارد، در گذشته بازار هدف بسیار خوبی برای فروش این محصولات بود. اما با ممنوعیت واردات محصولات آرایشی، امکان رقابت برای تولیدکنندگان داخلی  آسان تر شده و عرصه را در اختیار آنها قرار داده است.
در چنین شرایطی، محصولاتی برنده ی میدان رقابت هستند، که از مواد اولیه تولید گرفته تا بسته بندی و نهایتا تبلیغات، داخلی باشند.


"زرسیما آرا" نامی آشنا برای مخاطبان این عرصه است که در گذشته نمایندگی انحصاری برند "لورآل" فرانسه را در اختیار داشت، اما با ممنوعیت واردات و در پاییز 98، دست به ابتکار جالبی زد. برند "زی" یکی از برندهای نسبتا جدید این شرکت است که هویتی کاملا ایرانی دارد.


"زی" در لغت، ریشه ی کلمه ی "زیستن" است و در طراحی هویت این برند، به داستان اساطیری "بهرام و پری" اشاره شده که سمبل های موجود در این داستان را هرکدام به المان های موثر در زیبایی تشبیه کرده است. از دیگر ابتکارهای جذاب این برند در فرآیند بومی سازی، بسته بندی محصولات و اسامی جذابی است که برای هرکدام از محصولات خود انتخاب کرده اند.


محصولات این شرکت در دو لاین محصولات مراقبتی مو و شامپو با نام "زی موی" و پیکیج های رنگ مو با نام "زی فام" ، در بازار عرضه میشوند که قیمت های بسیار مقرون به صرفه ای نیز دارند.


نمونه ای از طراحی بسته بندی محصولات و هویت بصری این برند را در زیر مشاهده میکنید:
 
 

 


 
 
جالب است بدانید که سرکار خانم میترا شاهسوند، مدیر دیزاین این شرکت، برای طراحی برند و هویت بصری، نامزد دریافت 
جایزه ی فستیوال تبلیغات نیویورک 2020 شده اند.

 

محصولات این شرکت در فروشگاه های اینترنتی مانند دیجی کالا، روبان، خانومی، موتن رو و... عرضه میشوند. نظرات کاربران در این سایت ها حاکی از رضایت پنجاه درصدی مصرف کنندگان از کیفیت محصولات است.
آخر کلام اینکه، برندهای ایرانی برای جذب مخاطب امروزی و جایگاه یافتن در بازار ایران باید خود را به استانداردهای بین المللی نزدیک کنند. نشان "با سربلندی ایرانی"  روی بسته بندی های محصولات این شرکت به چشم میخورد، امیدواریم این حرکت آغازی باشد برای برندهایی که با سربلندی، ایرانی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha