راهکارهای طبیعی می‌توانند بهترین درمان برای عوارض تنفسی باشند. در این مطلب به شما خواهیم گفت چگونه از آویشن برای درمان برونشیت استفاده کنید.

سه شیوه استفاده از آویشن برای درمان برونشیت

سلامت نیوز: راهکارهای طبیعی می‌توانند بهترین درمان برای عوارض تنفسی باشند. در این مطلب به شما خواهیم گفت چگونه از آویشن برای درمان برونشیت استفاده کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تبیان، برونشیت یک بیماری تنفسی است که زمانی رخ می‌دهد که لوله‌های برونش دچار التهاب شده و موکوس در آن‌ها تجمع می‌کند. برونشیت می‌تواند حاد یا مزمن باشد. اما در هر دو حالت، لازم است درمان صورت بگیرد.


عارضه‌ی برونشیت سبب علائمی مانند سرفه خشک، تنگی نفس، گرفتگی بینی و به طور کلی احساس ناخوشی و کسالت می‌شود. در واقع، برونشیت می‌تواند گلودرد، تب خفیف و احساس مداوم سرما را نیز به دنبال داشته باشد. هرچند روش‌های مقابله با برونشیت بسیار بستگی به میزان شدت آن دارد، اما گیاه آویشن می‌تواند احساس ناخوشی‌تان را تا حدود زیادی تسکین دهد. این گیاه سرشار از آنتی‌اکسیدان و ترکیبات ضدالتهابی است که تا اندازه‌ای سلامت تنفسی را بهبود می‌دهند.

آویشن چیست و چه کاربردی دارد؟
آویشن گیاهی طبی و خوش رایحه است. گیاه آویشن بومی مناطق مدیترانه‌ای بوده و به خانواده‌ی گیاهان دارویی نعناعیان تعلق دارد. نعنا، رزماری و ریحان از دیگر اعضای این خانواده هستند. آویشن در آشپزی بسیار شهرت دارد؛ اما کاربردهای آن در داروهای طبیعی نیز فراوان است. به طور کلی گیاه آویشن معروف به داشتن خواص آنتی باکتریال، ضدالتهابی، ضداحتقان و ضددرد است. همچنین آویشن تا حدودی ضد نفخ و ادرارآور و ضد قارچ است.
یکی از فواید آویشن، تسکین گلودرد است. شما می‌توانید از آویشن برای درمان برونشیت استفاده کنید و علت آن داشتن فلاوونوئیدهاست. مطالعه‌ای نشان داده ترکیبی از عصاره گرفته شده از برگ‌های آویشن با پیچک می‌تواند سرفه و برونشیت را درمان کند؛ زیرا فلاوونوئیدهای این ترکیب، عضلات درگیر در علائم این عارضه را شُل کرده و التهاب را کاهش می‌دهند.


برای درمان برونشیت چگونه باید از آویشن استفاده کنیم؟
پیش از استفاده از آویشن برای درمان برونشیت، حتماً باید با پزشک مشورت کنید تا از عوارض جانبی احتمالی آن آگاه شوید. هرچند آویشن گیاهی مفید برای سلامت ریه است، اما نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت که در برخی از افراد اثر معکوس داشته و می‌تواند با برخی از داروها تداخل ایجاد نماید. اگر شما می‌توانید از آویشن بدون هیچ عارضه جانبی استفاده کنید، به سه روش می‌توانید از فواید آن بهره ببرید؛ اما باید یادتان باشد که آویشن هم مانند دیگر درمان‌های گیاهی، معجزه‌آسا نیست و نباید جایگزین داروهایی که پزشک تجویز می‌کند، شود.

دم‌کرده آویشن
مصرف روزی دو تا سه فنجان دم‌کرده آویشن می‌تواند کمکتان کند تفاوت را احساس کنید. با این روش، احساس بهتری خواهید داشت و گلودردتان را تسکین خواهید داد. دم‌کرده آویشن را گرم بنوشید تا بهتر نتیجه بگیرید. شما به یک فنجان آب و یک قاشق غذاخوری آویشن نیاز دارید.
طرز تهیه دم‌کرده آویشن به این صورت است که اول آب را به جوش بیاورید، وقتی آب به جوش آمد، حرارت زیرش را خاموش کرده و یک قاشق آویشن را به آن اضافه کنید. سپس روی فنجان را بپوشانید و پنج دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. روزی دو بار دم‌کرده آویشن بنوشید تا بهبودی را احساس کنید.

ماساژ با عصاره آویشن
عصاره روغنی آویشن برای ماساژ سینه و کاهش احتقان بسیار مفید است. با این روش، ترکیبات گیاه آویشن می‌توانند احساس ناراحتی برونشیت و سرماخوردگی را کاهش دهند. یادتان باشد عصاره آویشن را با حرکات دورانی و به‌آرامی ماساژ دهید.
شما به 10 قطره عصاره روغنی آویشن و تقریباً 25 میلی‌لیتر روغن بادام نیاز دارید. طرز استفاده از عصاره روغنی آویشن برای ماساژ به این صورت است که ابتدا 25 میلی‌لیتر روغن بادام را در یک بطری می‌ریزید، سپس 10 قطره عصاره آویشن را به آن افزوده و خوب ترکیب می‌کنید تا یکدست شود. مقداری از این ترکیب روغنی را در کف دستتان بریزید و با حرکات دورانی و با ملایمت روی سینه ماساژ دهید. این کار را روزی سه بار انجام دهید تا حالتان بهتر شود.

شربت آویشن
و حالا شربت آویشن! شربت آویشن می‌تواند راهکار مناسبی برای تسکین علائم برونشیت در کودکان باشد زیرا حاوی عسل است و بچه‌ها راحت‌تر آن را مصرف می‌کنند. ضمناً شربت آویشن را می‌توانید تا چهار بار در روز مصرف کنید تا علائم برونشیت کنترل شود.
شما به 450 گرم عسل و 600 میلی‌لیتر دم‌کرده آویشن نیاز دارید. برای تهیه‌ی شربت آویشن، 450 گرم عسل را به دم‌کرده آویشن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید تا یکدست شود. ترکیب حاصل را در یک بطری بریزید. روزی چهار با و هر بار یک دوز 5 میلی‌لیتری از این شربت مصرف کنید. شربت آویشن را در یخچال بگذارید و درمان را ادامه دهید تا بهبود پیدا کنید.

به طور خلاصه
آویشن مکمل خوبی برای تسکین برخی از علائم برونشیت است. گیاه آویشن به دلیل خواصی که دارد، عاملی ضدالتهاب، ضدویروس و ضد میکروب است. بنابراین کمک می‌کند سرفه‌های شدیدتان کمتر شود، احتقان بینی تسکین یابد و دیگر علائم ناراحت‌کننده‌تان بهبود پیدا کند؛ اما درست مانند هر راهکار گیاهی دیگری، باید پیش از استفاده از آویشن به‌عنوان درمان، با پزشک خود مشورت کنید، خصوصاً اگر دچار بیماری یا عارضه‌ای هستید که بابت آن داروهایی مصرف می‌کنید و یا باردار هستید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha