اسانس روغنی آویشن حاوی ویتامین های A، D، C و B6 و همچنین چندین ماده معدنی کمیاب مانند منیزیم، کلسیم، کوبالامین، سدیم و پتاسیم است.

همه چیز درباره اسانس روغنی آویشن و خواص بی نظیر آن بر رشد مو

عصر ایران - آویشن از دیرباز یکی از گیاهان مورد علاقه نوع بشر به منظور طبخ انواع غذاهای لذیذ بوده است، اما آیا می دانستید که آویشن دارای خواص دارویی متنوعی است که آن را تبدیل به گیاهی منحصر به فرد و پرکاربرد می کند؟ در این میان از آن جایی که اسانس روغنی آویشن به واسطه روش مصرف آسان آن محبوبیت فراوانی دارد، به طور گسترده در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. این ترکیب حاوی ویتامین های A، D، C و B6 و همچنین چندین ماده معدنی کمیاب مانند منیزیم، کلسیم، کوبالامین، سدیم و پتاسیم است. همه این اجزا باعث می شوند که این گیاه جادویی به یک ماده بسیار مفید برای مراقبت از مو و به ویژه موهای مجعد تبدیل شود.

تاثیر اسانس روغنی آویشن بر رشد مو و محافظت از سلامت آن

گل‌ های آویشن (اغلب به رنگ بنفش یا سفید) و برگ‌ های این گیاه از قرون وسطی برای درمان بیماری‌ ها و مشکلات مرتبط با پوست و مو کاربرد فراوان داشته اند. عصاره آویشن از جمله اسانس روغنی آن برای قرن ها در رژیم های مراقبت از مو و پوست استفاده شده است.

در ادامه چندین مورد از مهم ترین مزایای اسانس روغنی آویشن برای کمک به رشد مو را بررسی خواهیم کرد. گفتنی است که تمام نکات مورد بحث از طریق وب سایت مرکز ملی اطلاعات زیست فناوری آمریکا قابل دسترسی هستند.

- اسانس روغنی آویشن به درمان آلوپسی کمک می کند

آلوپِسی آرِئاتا یا کچلی سکه ای کابوسی است که هیچکس تمایلی ندارد حتی به آن فکر کند! در واقع طبیعی است که بالاخره همه ما موهایمان را دوست داشته باشیم. با این حال افرادی که از این نوع آلوپسی رنج می برند، علاوه بر درمان های منظم پوستی می توانند از مزایای اسانس روغنی آویشن نیز بهره مند شوند.

یک مطالعه رایحه درمانی مربوط به سال 2018 که توسط موسسه ملی سلامت آمریکا در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است، با یافته های شگفت انگیزی همراه بود. بر اساس یافته های این پژوهش در 19 نفر از 41 نفر داوطلب مطالعه، ماساژ اسانس روغنی آویشن روی پوست سر نتایج مثبتی در برابر آلوپسی به دنبال داشت.

به بیان دیگر دیده شده که بسیاری از افراد صرفا با مصرف موضعی اسانس روغنی این گیاه توانسته اند تا اندازه زیادی به مشکلات پوست و مو خود کمک کنند. در نتیجه اگر از ریزش موی بیش از حد رنج می برید یا دچار کچلی سکه ای شده اید، سعی کنید به طور مرتب پوست سر خود را با اسانس روغنی آویشن ماساژ دهید تا نه تنها به رشد بهتر موهای خود یاری برسانید، بلکه ریزش مو کمتری را هم تجربه کنید.

- اسانس روغنی آویشن خشکی پوست سر، اگزما و شوره را درمان می کند

اسانس روغنی این گیاه سرشار از ماده ای سودمند به نام تیمول است. این ترکیب طبیعی دارای خواص ضد التهابی و ترمیم کنندگی زخم است. علاوه بر این تیمول یک عامل طبیعی ضد قارچ، ضد باکتری و ضد انگل نیز محسوب می شود.

یکی از بهترین فواید اسانس روغنی آویشن برای مو، توانایی آن در درمان خشکی پوست سر است. به عقیده بسیاری از متخصصین پوست و مو، خشکی پوست سر ریشه بسیاری از مشکلات دیگر است. همچنین گفتنی است که گاهی اوقات خشکی پوست سر ناشی از عفونت های باکتریایی یا قارچی است. پوسته پوسته شدن پوست خود باعث ایجاد بیماری های مختلف پوستی مانند اگزمای پوست سر، تحریک بیشتر آن و شوره سر می شود.

در مجموع چه مشکل اصلی ما اگزمای پوست سر باشد و چه خشکی بیش از حد آن، اسانس روغنی آویشن بهترین گزینه کمک درمانی به شمار می رود. این گیاه منحصرا از سکونت باکتری ها و قارچ ها در پوست سر جلوگیری می کند و به حفظ روغن طبیعی پوست سر یاری می رساند. علاوه بر این، خواص ضد التهابی قدرتمندی دارد که تحریک را هم کاهش می دهد.

آیا چیزی در مورد فولیکولیت شنیده اید؟ فولیکولیت یک وضعیت پزشکی است که در آن فولیکول های مو به دلیل خشکی و التهاب پوست سر آسیب می بینند. نتیجه این موضوع نیز چیزی نیست جز ریزش و شکستگی مو! اسانس روغنی آویشن در عین حال یک درمان طبیعی عالی برای تقویت و تغذیه مناسب فولیکول های مو در راستای داشتن موهایی سالم تر است.

- اسانس روغنی آویشن رشد مو را بهبود می بخشد

همه ما به دنبال موهای قوی و سالم‌ تری هستیم چرا که این مسئله مستقیما بر زیبایی چهره انسان تاثیر دارد. اگر شما نیز در تلاش برای دست یابی به این هدف هستید، حداقل برای یک بار هم که شده اسانس روغنی آویشن را امتحان کنید. همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، این گیاه سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف است و خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی فوق العاده ای دارد. از طرفی دیگر، اسانس روغنی آویشن گردش خون را بهبود می بخشد و ماساژ روزانه با آن به پوست سر احساس آرامش می دهد.

نحوه استفاده از اسانس روغنی آویشن برای مو

به منظور بهره مندی از تمام فواید اسانس روغنی آویشن باید از این محصول به روش صحیح استفاده کنیم. در نتیجه اگر برای اولین بار است که قصد استفاده از ترکیب مذکور را دارید، توجه به چند نکته ساده ضروری است.

از آن جایی که این ترکیب نوعی اسانس روغنی است، فقط چند قطره از آن را با یک روغن حامل مناسب مانند روغن زیتون و یا روغن بادام مخلوط کنید. نسبت ایده آل این است که یک فنجان روغن حامل با سه تا پنج قطره اسانس روغنی آویشن ترکیب شود. مخلوط مورد نظر را در یک ظرف در بسته نگهداری کنید. به طور مرتب این روغن را به مدت ده تا بیست دقیقه روی پوست سر خود ماساژ دهید. پس از آن، می توانید سر خود را بعد از یک ساعت بشویید و یا اجازه دهید که این ترکیب تا صبح روی سر بماند.

علاوه بر این می توان یک یا دو قطره اسانس آویشن را به ماسک مو اضافه و از آن برای تقویت موها در داخل یا خارج حمام استفاده کرد. اگر به هر دلیلی موفق به خرید اسانس روغنی آویشن نشدید، پودر برگ خشک شده این گیاه را تهیه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha