تاثیر مخربِ مخدرها بر شنوایی

۱۳۹۹/۰۵/۲۸ - ۱۶:۲۰ - کد خبر: 298530
تاثیر مخربِ مخدرها بر شنوایی

سلامت نیوز:نتایج یک مطالعه نشان می دهد مصرف مخدرها می تواند عامل ناشنوایی باشد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، گروهی از محققان در بررسی های خود دریافتند مصرف مخدرها به ویژه در دوز بالا میتواند عامل ناشنوایی در مصرف کننده باشد.


در این بررسی گروهی از محققان آمریکایی به ارزیابی اطلاعات جمع آوری شده در فاصله سالهای ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۸ پرداخته تا ارتباط بین مصرف مخدرها و میزان از دست دادن قدرت شنوایی مشخص شود.


محققان ۴۱ بیمار را که در معرض مخدرها قرار داشته و ناشنوایی کامل یا جزئی را تجربه کرده بودند شناسایی کردند. بیش از نیمی از این افراد مصرف هروئین داشته و پس از آن اکسی کدون، متادون و ترامادول در رتبه های بعدی قرار گرفتند.


همچنین در بیشتر این افراد هر دو گوش تحت تاثیرقرار گرفته و ۱۲ نفر ناشنوایی را تجربه کرده، ۱۵ نفر دچار ناشنوایی نسبی شده، ۱۰ نفر دیگر دچار عارضه وزوز گوش و چهار نفر با ترکیبی از علائم روبرو بوده اند.


به گزارش مدیکال اکسپرس، همچنین در حالیکه برخی از این افراد مجدد قدرت شنوایی خود را بدست آوردند از دست دادن قدرت شنوایی در برخی دیگر می تواند دائمی باشد به گونه ای که ۲۱ درصد آنان پس از مرخص شدن از بیمارستان بهبودی در قدرت شنوایی خود مشاهده نکردند.

نظر خود را بنویسید
(ضروری)
(ضروری)
CAPTCHA Imagereload
6.32018s, 18q