چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
کد خبر: 298575

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که انجام عمل کیسه صفرا در حین بارداری بر تاخیر در انجامِ این جراحی اولویت دارد.

تاکید متخصصان بر انجام جراحی کیسه صفرا حین بارداری

سلامت نیوز:نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که انجام عمل کیسه صفرا در حین بارداری بر تاخیر در انجامِ این جراحی اولویت دارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این بررسی آمده است: در زنان بارداری که دچار درد شدید کیسه صفرا می‌شوند انجام فوری عمل جراحی به منظور خارج کردن کیسه صفرا بر موکول کردنِ این جراحی به بعد از زایمان، اولویت دارد.


بیماری کیسه صفرا مزمن کُله‌سیستیت (cholecystitis) یا التهاب کیسه صفرا خوانده می‌شود.


پزشکان آمریکایی در بررسی های جدید خود اظهار داشتند: در دستورالعمل های فعلی، بر انجام جراحی التهاب کیسه صفرا در دوران بارداری توصیه شده اما بسیاری از بیماران و پزشکان انجام جراحی را به تاخیر می‌اندازند.


برای انجام این مطالعه، پزشکان آمریکایی به بررسی اطلاعات ۶۳۹۰ زن باردار که در فاصله ژانویه ۲۰۱۰ تا سپتامبر ۲۰۱۵ به دلیل عارضه التهاب کیسه صفرا روانه بیمارستان شده اند، پرداختند.


به گفته این پزشکان به رغم دستورالعمل‌ها، تنها ۳۸ درصد از زنان در حین بارداری تحت عمل جراحی کیسه صفرا قرار گرفته اند.


همچنین محققان مشاهده کردند زنان بارداری که تحت عمل جراحی قرار نگرفته اند سه برابر بیشتر از زنان دیگر در حین زایمان و پس از آن با مشکلاتی روبرو بوده اند. مرده زایی، تولد نوزادانی با وزن پایین، زایمان زودهنگام، خونریزی، لختگی خون و عفونت از جمله این مشکلات بوده است.


به گزارش هلث دی نیوز، محققان اظهار داشتند: اطلاعات موجود به طور دقیق آشکار نساخت چرا این عوارض بوجود می‌آید اما این عوارض در زنانی که جراحی خود را به تاخیر انداخته بودند، شایع‌تر بوده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha