سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اعلام کرد: همزمان با هفته گرامیداشت دولت، هفت پروژه آبخیزداری و جنگل کاری با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان در استان تهران افتتاح می شود و به بهره برداری می رسد.

افتتاح ۷ پروژه آبخیزداری و جنگل کاری در هفته دولت

سلامت نیوز:سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اعلام کرد: همزمان با هفته گرامیداشت دولت، هفت پروژه آبخیزداری و جنگل کاری با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان در استان تهران افتتاح می شود و به بهره برداری می رسد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان جنگل ها،علینقی حیدریان درباره جزئیات پروژه های قابل افتتاح گفت: از هفت پروژه قابل افتتاح پنج پروژه مربوط به عملیات آبخیزداری است که در حوزه های آبخیز شهرستان های شمیرانات، دماوند، فیروزکوه، تهران و ری به مرحله اجرا درآمده است.


وی ادامه داد: پروژه های آبخیزداری در قالب اقدامات مکانیکی شامل احداث بندهای سنگی- ملاتی، سنگی-گابیونی، خشکه چین و مرمت سازه های مکانیکی به حجم عملیات بیش از ۸۸۰ هزار مترمکعب انجام شده است.


سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اضافه کرد: دو پروژه جنگل کاری قابل افتتاح نیز در حوزه آبخیز آبعلی شهرستان دماوند به میزان ۱۰۰ هکتار و حوزه آبخیز واریش شهرستان تهران در سطح ۵۶ هکتار اجرایی شده است.


حیدریان با بیان اینکه در عملیات جنگل کاری از گونه های سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه استفاده شده است، اظهارکرد: برای اجرای پروژه های جنگل کاری از گونه های مثمر و غیر مثمر همچون زرشک، زالزالک، سماق، گلابی وحشی، سرو نقره ای، داغداغدان، زبان گنجشک و کاج تهران استفاده شده است.


وی به اهداف اجرای این پروژه ها اشاره کرد و گفت: حفاظت و تثبیت خاک، کنترل روان آب های سطحی، افزایش نفوذپذیری آب و انتقال آن به سفره های آب زیرزمینی و بهبود پوشش گیاهی از جمله اهداف مورد نظر در اجرای پروژه های قابل افتتاح است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha