دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 300077

عفونت های سینوسی یکی از دلایل اصلی مراجعه به پزشک در ایالات متحده و همچنین یکی از شایع ترین بیماری ها برای تجویز آنتی بیوتیک است.

۵ روش درمان خانگی برای عفونت های سینوسی

سلامت نیوز:  عفونت های سینوسی یکی از دلایل اصلی مراجعه به پزشک در ایالات متحده و همچنین یکی از شایع ترین بیماری ها برای تجویز آنتی بیوتیک است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، با این حال، بسیاری از عفونت های سینوسی می توانند خود به خود و بدون آنتی بیوتیک برطرف شوند. اگر به عفونت سینوس مبتلا هستید، درمان های خانگی مختلفی می توانید امتحان کنید که ممکن است علائم را برای شما راحت کند.

 سینوزیت اصطلاح پزشکی برای التهاب حفره های سینوس است که در گونه ها، پشت پیشانی و در دو طرف بینی شما واقع شده است. این التهاب مخاط داخل سینوس ها را به دام می اندازد و از جریان طبیعی پشت حلق به معده شما جلوگیری می کند.

وقتی این امر به دلیل باکتری یا ویروس ایجاد می شود، عفونت سینوسی نامیده می شود. با این حال، سینوزیت می تواند به دلیل آلرژی های مزمن یا پولیپ بینی نیز ایجاد شود.

علائم رایج عفونت سینوسی شامل موارد زیر است:

    درد و فشار در اطراف پیشانی، چشم ها، بینی و گونه ها
    ترشحات غلیظ بینی
    کاهش حس بویایی و چشایی

درمان های خانگی برای تسکین درد و فشار عفونت سینوسی شامل موارد زیر است:

۱- کمپرس گرم

استفاده از یک حوله گرم و مرطوب روی بینی، گونه ها و چشم ها ممکن است با باز شدن مجاری بینی و شل شدن مخاط، به تسکین درد سینوس کمک کند. در صورت لزوم می توانید هر بار تا ۲۰ دقیقه این کار را انجام دهید.

۲-استفاده از دستگاه رطوبت ساز

مرطوب کننده ها رطوبت را به هوا اضافه می کنند، که ممکن است به کاهش التهاب و باز شدن مجاری بینی کمک کند.

۳-تنفس در بخار

تنفس در بخار گرم و مرطوب می تواند به باز شدن مجاری بینی و تسکین درد و فشار کمک کند. شما می توانید این کار را به دو روش اصلی انجام دهید:

بخار درمانی

برای بخار درمانی می توانید به راحتی دوش آب گرم بگیرید و بخار آن را استنشاق کنید. روش دیگر این است که یک حوله را روی سر خود بچرخانید و بخار را از یک کاسه آب گرم حدود ۱۰ دقیقه، تا چهار بار در روز استنشاق کنید.

دستگاه بخار

گزینه دیگر استفاده از دستگاه بخار است که از برق برای گرم کردن آب و ایجاد بخار استفاده می کند.

۴-استفاده از سرم شستشو

می توانید با استفاده از سرم شستشو بینی خود را شستشو داده و به پاکسازی مجاری بینی کمک کنید. اینکار به شل شدن مخاط کمک می کند و گرد و غبار، گرده گل و سایر آوارها را از بین می برد.

در حقیقت، یک آزمایش کنترل شده تصادفی در سال ۲۰۱۶ که در مجله انجمن پزشکی کانادا منتشر شد، نشان داد که شستشوی بینی برای بهبود علائم سینوزیت موثرتر از استنشاق بخار است. شرکت کنندگانی که روزانه از سرم شستشو استفاده می کردند پس از شش ماه بهبود نشان دادند، در حالی که شرکت کنندگانی که از استنشاق بخار استفاده کردند بهبودی نشان ندادند.

۵- آب زیادی بنوشید و استراحت کافی داشته باشید

نوشیدن مقدار زیادی آب باعث رقیق شدن مخاط می شود.

همچنین می توانید مایعات گرم مانند چای یا سوپ را بنوشید تا به طور موقت در تسکین علائم کمک کند. اما باید از نوشیدن الکل خودداری کنید، زیرا باعث کمبود آب بدن می شود و گرفتگی شما را بدتر می کند. اگر برای عفونت سینوسی آنتی بیوتیک مصرف می کنید، نوشیدن الکل می تواند عوارض جانبی مانند ناراحتی معده و خواب آلودگی را افزایش دهد.

همچنین مهم است که هر شب حدود هفت تا نه ساعت بخوابید تا به بدن کمک کند استراحت کند و بهبود یابد. خواب کافی تمام هورمونهای بدن برای بالا بردن عملکرد سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد.

از آنجا که خواب راحت می تواند به دلیل درد و احتقان دشوار باشد، می توانید موارد زیر را انجام دهید تا به شما در به خواب رفتن کمک بیشتری بکند:

    قبل از خواب از سرم شستشو استفاده کنید تا به پاک شدن مجاری بینی کمک کند.
    بخوابید و سرتان را با بالش اضافی بلند کنید تا از جمع شدن مخاط در سینوس های شما جلوگیری کند.

منبع: www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha