دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
کد خبر: 300800

فوق تخصص بیماری‌های غدد درون ریز کودکان گفت: علائم دیابت در کودکان و بزرگسالان فرقی ندارد و یکی است؛ چیزی که در دیابت بسیار مهم است لاغر شدن به همراه پُرنوشی، پُر ادراری و پرخوری است.

چطور بفهمیم کودک مبتلا به دیابت است؟

سلامت نیوز: فوق تخصص بیماری‌های غدد درون ریز کودکان گفت: علائم دیابت در کودکان و بزرگسالان فرقی ندارد و یکی است؛ چیزی که در دیابت بسیار مهم است لاغر شدن به همراه پُرنوشی، پُر ادراری و پرخوری است.


به گزار ش سلامت نیوز به نقل از فارس،مریم رزاقی آذر، فوق تخصص بیماری‌های غدد درون ریز و متابولیسم کودکان درباره «علائم دیابت نوع ۲ در کودکان»، گفت: علائم دیابت در کودکان و بزرگسالان فرقی ندارد و یکی است؛ چیزی که در دیابت بسیار مهم است لاغر شدن به همراه پُرنوشی، پُر ادراری و پرخوری است.


وی افزود: در دیابت نوع ۲ که معمولا با پرخوری همراه است، افراد وزن کم می‌کنند.
این فوق تخصص بیماری‌های غدد درون ریز کودکان با اشاره به اینکه دیابت نوع ۲ در کودکان کمتر است، گفت: ابتلاء به این نوع دیابت زمانبر است؛ به همین دلیل بیشتر در افراد بالای ۴۰ سال ظاهر می‌شود.


رزاقی آذر در خصوص کنترل دیابت در کودکان،تصریح کرد: چاقی با فشارخون و چربی خون بالا و دیابت نوع ۲ توأم می‌شود؛ چاقی مادر همه  بیماریهاست و باید از کودکی وزن فرزندان کنترل شود تا دچار چاقی نشوند.


وی برای پیشگیری از ابتلای کودکان به دیابت، افزود: وزن و قد کودک باید طبق استاندارد منحنی رشد و وزن  باشد تا وی دچار چاقی نشود؛ به این نکته هم باید توجه کنیم که در خوردن خوراکی‌‌های شیرین و شیرینی جات زیاده روی نکنیم؛چراکه باعث ولع بیشتر و به تبع آن چاقی می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha