علائم و نشانه های مسمومیت با ویتامین E

۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۲:۲۲ - کد خبر: 300961
علائم و نشانه های مسمومیت با ویتامین E

سلامت نیوز: ویتامین E یک ماده مغذی حیاتی برای بدن است که می تواند در غذاهایی مانند تخمه آفتابگردان، آجیل ها و روغن های گیاهی یافت شود. نقش مهمی در گسترش رگهای خونی برای جلوگیری از لخته شدن خون دارد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، با این حال، ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی است، به این معنی که به طور بالقوه می تواند تا سطح سمی در بدن افزایش یابد.

مسمومیت ویتامین E چیست؟

در حالی که خوردن مقادیر کافی ویتامین E برای روان نگه داشتن بدن مهم است، اما ممکن است مصرف بیش از حد آن منجر به مسمومیت شود. طبق موسسه ملی بهداشت، میزان توصیه شده ویتامین E روزانه براساس سن متفاوت است: بیشترین میزان مصرف روزانه بی خطر برای بزرگسالان ۱۱۰۰ میلی گرم در روز است.

غذاهای زیادی وجود دارد که غنی از ویتامین E هستند، بنابراین اکثر افراد با رژیم غذایی سالم به اندازه کافی از این منبع غذایی مصرف می کنند. با این حال، برخی از افراد – مانند کسانی که بیماری هایی دارند که ممکن است توانایی جذب چربی مانند کرون یا سلیاک را تحت تأثیر قرار دهند – ممکن است مکمل ها را در نظر بگیرند.

اگرچه وجود بیش از حد ویتامین E در رژیم غذایی ممکن است، اما با مصرف بیشتر مسمومیت به دلیل استفاده غیرضروری یا زیاد از مکمل رخ می دهد.

علائم و نشانه های مسمومیت ویتامین E

مسمومیت ویتامین E دو مرحله دارد: خفیف و شدید. علائم خفیف مسمومیت ویتامین E عبارتند از:

حالت تهوع
سردرد
اسهال
گرفتگی شکم
خستگی

اگر دوز بالایی از ویتامین E به طور مداوم و منظم مصرف شود، ممکن است به سرعت علائم خفیف مانند پریشانی دستگاه گوارش و سردرد را تجربه کنید.البته علائم از فردی به فرد دیگر متفاوت است، در بعضی از افراد یک تا دو علامت وجود دارد و برخی دیگر بیشتر آنها را همزمان می بینند.

شناخت علائم خفیف می تواند به شما کمک کند قبل از بروز عوارض پزشکی جدی تر و تهدیدکننده به دنبال درمان باشید. این موارد عبارتند از:

خون ریزی بیش از حد
سکته هموراژیک

هنگامی که ویتامین E به طور مداوم در دوزهای بالا مصرف می شود، علائم شدید می تواند ظرف چند روز بروز کند.

از آنجا که یک ویتامین محلول در چربی است، ویتامین E برای مدت زمان طولانی در کبد و بافت های چرب ذخیره می شود. این بدان معناست که بدن برای دفع مقادیر زیادی ویتامین E سخت تر است و خطر مسمومیت را افزایش می دهد.

مکمل های ویتامین E بزرگترین علت ایجاد عوارض جانبی سمی است.

قبل از مصرف هرگونه مکمل ویتامین E با یک متخصص پزشکی صحبت کنید و مراقب باشید که این داروها می توانند در برخی داروها مانند داروهای رقیق کننده خون نیز تداخل ایجاد کنند.

در صورت مشاهده علائم مسمومیت ناگهانی یا مستمر با ویتامین E مانند خونریزی بیش از حد یا ضعف، در اسرع وقت به دنبال کمک پزشکی باشید. این به این دلیل است که مسمومیت طولانی مدت ویتامین E می تواند منجر به سکته مغزی خونریزی دهنده یا حتی مرگ شود.

متداول ترین روش برای درمان مسمومیت با ویتامین E ، قطع مکمل و کاهش مصرف غذاهایی است که دارای ویتامین E زیادی هستند تا زمانی که سطح سرم خون دوباره در حد طبیعی باشد. برای بزرگسالان، محدوده طبیعی ۵.۵ میلی گرم در لیتر تا ۱۷ میلی گرم در لیتر است.

منبع: http://www.msn.com

نظر خود را بنویسید
(ضروری)
(ضروری)
CAPTCHA Imagereload
7.70294s, 18q