دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 301188

بیماران بسیاری با دردهای مفصل فکی گیجگاهی برای لیزردرمانی به کلینیک مراجعه می‌کنند. این بیماران اغلب از سردرد، دردهای ناحیه صورت، درد گوش، سرگیجه، وزوز گوش، درد گردن، درد شانه و درد پشت شکایت می‌کنند.

لیزرهای موثر در بهبود دردهای فکی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،چند دهه است ارتباط بین وزوز گوش و اختلالات فکی گیجگاهی و اختلالات فکی جمجمه‌ای مطرح شده و علل متعددی موجب ایجاد درد در این ناحیه از جمله مشکلات مفصل فک و مشکلات عضلات جونده و عضلات گیجگاهی است.درمان‌های متداول شامل تنظیم قرارگیری صحیح دندان‌ها و داروهای کاهش‌دهنده درد است که موجب بهبود عملکرد عضلات جونده می‌شوند.

نور لیزر موجب تنظیم زیستی عضلات جونده، برطرف‌شدن انقباض اضافی و شل‌ترشدن این عضلات و برطرف‌شدن فشار بر انتهای اعصاب حسی و در نتیجه بهبود درد ناحیه می‌شود.لیزردرمانی همچنین به‌دلیل افزایش جریان خون این عضلات موجب برطرف‌شدن اسید لاکتیک انباشته در عضله و کاهش دردهای عضلانی منطقه است. این روش درمانی با افزایش جریان لنف تورم عضله را نیز برطرف می‌کند.

بیشتر بدانید: اختلالات مفصل گیجگاهی فکی (TMJ)  را کامل بشناسید

لیزرتراپیست براساس علت ایجاد درد و ناحیه درگیر، لیزرهای با طول موج‌های متفاوت و میزان تابش نور متفاوتی برای پاسخ بهتر و کاهش درد در این بیماران به‌کار می‌برد.اختلالات مفصل فکی گیجگاهی شامل دردهای عضلات صورتی، آرتریت مفصل فکی، دردهای عصبی صورتی و دردهای ارجاعی به صورت است. این بیماران نیاز به درمان‌های ترکیبی چند رشته علمی دارند و لیزردرمانی یکی از روش‌های درمانی موثر در درمان دردهای فکی گیجگاهی است.

سرچشمه ایجاد درد ممکن است کاملا متفاوت از ناحیه دردناک باشد و برای گرفتن پاسخ خوب درمانی، نقاط اصلی درد و همچنین منبع ایجاد درد لیزر می‌شود. در موارد درد حاد ناحیه صورت، اغلب بعد از جلسه اول لیزردرمانی پاسخ سریع خواهیم داشت و درد بیمار کاهش می‌یابد.در موارد درد مزمن و طولانی‌مدت، تعداد جلسات لیزردرمانی بیشتری برای بهبود درد مورد نیاز خواهد بود و معمولا این بیماران دو سه هفته مورد لیزردرمانی قرار می‌گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha