سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 312447

فیزیوتراپیست گفت: لیزر می‌تواند التهاب و ورم دیسک را کاهش دهد و درد بیمار را کم کند تا بیمار بتواند به زندگی عادی خود برگردد و با ادامه تمرینات درمانی بتواند از کارهای روزانه دور نماند.

کاربردهای خاص «لیزردرمانی» در درمان «دردها»

سلامت نیوز:فیزیوتراپیست گفت: لیزر می‌تواند التهاب و ورم دیسک را کاهش دهد و درد بیمار را کم کند تا بیمار بتواند به زندگی عادی خود برگردد و با ادامه تمرینات درمانی بتواند از کارهای روزانه دور نماند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، شقایق فولادوندی، فیزیوتراپیست درباره «فوائد درمان دردها به روش لیزر درمانی»،گفت: لیزر تراپی و لیزر درمانی جز روش‌های درمانی است که در فیزیوتراپی و درمان مشکلات عضلانی‌،اسکلتی کاربرد دارد. 


وی ادامه داد: این روش، روشی کاملا علمی بر پایه اصول پزشکی است و کاربرد وسیعی در درمان انواع مختلف مشکلات اسکلتی عضلانی داشته و توسط افراد متخصص در امر فیزیوتراپی انجام می‌شود که به صورت لیزر پرتوان و کم توان استفاده می‌شود. 


وی با اشاره به کاربردهای لیزر درمانی، بیان داشت:در درمان مشکلات عضلانی، اسکلتی با منشا دیسکوپتی اسکلتی، عضلانی،گردن دردها، آرتروز مفاصل، التهاب تاندومی و مفصلی مثل دردهای شانه، زانو، هیپ و همچنین اختلالات اعصاب محیطی، سیاتیک و بسیاری از مشکلاتی که مربوط به سیستم عضلانی اسکلتی است کاربرد دارد.


این فیزیوتراپیست عنوان کرد: لیزر با عمق نفوذ بالایی که دارد و اینکه از سطح سلولی می‌تواند سوخت و ساز سلولی را بالا ببرد و ترمیم را از سطح سلولی آغاز کند به عنوان مدالیته درمانی و ترمیمی در روند بهبود و مشکلات اسکلتی عضلانی بسیار تاثیرگذار و مفید است. 


فولادوندی تصریح کرد:همچنین در کاهش درد در مشکلات عضلانی اسکلتی با ترشح هورمون‌های کاهنده درد می‌توانند در کاهش درد بیماران بسیار موثر واقع شوند و اینکه ما می‌توانیم از دو مدل لیزر کم توان و پرتوان  در لیزر درمانی و کمک به کاهش درد بیماران و ترمیم در بافت‌های عصبی اسکلتی استفاده کنیم.
وی ادامه داد: بهتر است لیزر تراپی توسط متخصصین فیزیوتراپی در امر درمان انجام شود؛ زیرا اگر توسط غیر درمانگر و غیر متخصص انجام شود،ممکن عوارضی را در پی داشته باشد. 


این فیزیوتراپیست اظهار داشت: یکی از کاربردهای بسیاری که لیزر تراپی دارد در امر درمان کمردرد و به خصوص التهابات ناحیه دیسک و فشار بر روی عصب‌های نخاعی که از طریق دیسک وارد می‌شود و موجب التهاب عصب‌های نخاعی می‌شود، است.


فولادوندی خاطرنشان کرد: ایجاد مورمور و گزگز شده و حتی باعث التهاب در عصب‌هایی که از ناحیه دیسک‌های گردنی تحت فشار هستند می‌شود؛ چه در ناحیه گردن و کمر و کلا در ناحیه ستون فقرات که شیوع در کمر و ستون فقرات کمری بیشتر است.


وی افزود: مقالات نشان دادن که لیزر بخاطر خاصیت‌هایی که دارد می‌تواند التهاب و ورم دیسک را کاهش دهد و درد بیمار را کم کند تا بیمار بتواند به زندگی عادی خود  برگردد و با ادامه تمرینات درمانی بتواند از کارهای روزانه و تخصصی خودش دور نماند.


این فیزیوتراپیست گفت: استفاده از لیزر درمانی در آسیب‌های ورزشی به دلیل اینکه اثرات فوری لیزر تراپی به خصوص لیزر پرتوان می‌تواند کمک به رفع آسیب‌هایی که به سیستم عضلانی و یا بافتی ورزشکاران وارد شده کند مفید است.


فولادوندی ابراز داشت: به این دلیل که لیزر اثرات کاهنده درد و در عین حال به دنبال زمان طولانی تر ترمیم را هم در پی دارد، می‌تواند بسیار کمک کننده باشد و می‌تواند ورزشکاران را با انجام تمرینات و درمان با نظر فیزیوتراپیست و ورزش‌های خاص درمانی به زمین بازی برگرداند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha